BIZIT 11 - prvi dan

Mercedes predstavio unapređeni DRIVE PILOT 

Mercedes-Benz je najavio sledeću verziju svog DRIVE PILOT sistema, uslovno automatizovane tehnologije vožnje (SAE Level 3), koja će doneti značajan napredak kupcima u Nemačkoj. Unapređeni sistem će omogućiti vozilima da prate saobraćaj na autoputevima brzinom do 95 km/h, što je značajno povećanje u odnosu na sadašnji sistem, koji je ograničen na sporije uslove saobraćaja. 

 Očekuje se da će nemačka Savezna uprava za automobilski transport završiti sertifikaciju za ovu novu verziju do kraja 2024. godine, a prva vozila opremljena novim sistemom će se naći u prodaji početkom 2025. Postojeća Mercedes vozila opremljena DRIVE PILOT mogu se nadograditi a nova verzija je besplatna, bilo putem bežičnih (OTA) ažuriranja ili putem posete radionici, u zavisnosti od modela. Neće biti potrebne nikakve hardverske izmene. Nakon objavljivanja, DRIVE PILOT će biti najbrži sistem automatizovane vožnje nivoa 3 dostupan u serijskom vozilu na globalnom nivou. 

Najnovija nadogradnja DRIVE PILOT će omogućiti vozačima da imaju koristi od uslovno automatizovane vožnje pri većim brzinama, omogućavajući sistemu da preuzme kontrolu nad vozilom tokom tekućeg saobraćaja na desnoj traci autoputeva. Kupci će i dalje moći da koriste sistem u gustom saobraćaju i saobraćajnim gužvama. Tokom ovih automatizovanih faza vožnje, vozači mogu da prepuste kontrolu nad vozilom i da se uključe u sekundarne aktivnosti kao što su rad, pretraživanje interneta ili gledanje sadržaja putem usluga kao što je Sonijev RIDEVU. 

Pročitajte i:  Cruise ponovo započinje rad u Kaliforniji, ali sada sa ljudima kao vozačima

Bezbednost ostaje glavni prioritet za Mercedes-Benz. DRIVE PILOT radi sa redundantnom arhitekturom sistema, obezbeđujući da kritične funkcije poput upravljanja, kočenja i električnog sistema ostanu u funkciji čak i ako se jedan deo pokvari. Vozilo koristi niz kamera, radara, ultrazvučnih senzora i LiDAR za praćenje okoline, uz obradu podataka u realnom vremenu. Napredni sistem pozicioniranja i detaljne HD mape omogućavaju vozilu da precizno odredi svoju lokaciju, obezbeđujući bezbednu vožnju u svim uslovima. 

Mercedes-Benz je posvećen daljem unapređenju svoje automatizovane tehnologije vožnje. Dok je trenutno ograničenje brzine za automatizovanu vožnju u Nemačkoj 130 km/h, kompanija ima za cilj da dostigne ovaj prag do kraja decenije, postepeno povećavajući brzine uz davanje prioriteta bezbednosti. 

Pored tehničkog napretka, kompanija se bavi društvenim i etičkim aspektima. Mercedes-Benz je uveo tirkizna gabaritna svetla, zasnovana na preporukama SAE J3134, da signaliziraju drugim učesnicima u saobraćaju kada je DRIVE PILOT aktivan. Iako je ova tehnologija već odobrena za upotrebu u Nevadi i Kaliforniji, Nemačka tek treba da uspostavi pravni okvir za nju. Testiranje u SAD dalo je obećavajuće rezultate, sa svetlima integrisanim u prednje, zadnje i bočne retrovizore testnih vozila

Pročitajte i:  Foxconn predstavlja dva EV modela

Kako se pravni i tehnički pejzaži razvijaju, Mercedes-Benz planira da nastavi sa prilagođavanjem DRIVE PILOT, osiguravajući da ispunjava bezbednosne standarde dok pomera granice automatizovane vožnje. 

Izvor: autotech.news

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *