Microsoft se oslanja na propise za pravljenje prodavnice mobilnih igara
Apple i Google su imali uporište u distribuciji mobilnih aplikacija preko svojih prodavnica aplikacija.
Zakon o digitalnom tržištu će pomoći kompaniji da napravi sopstvenu prodavnicu za igre na mobilnim uređajima
Iako Google-ov Android dozvoljava alternativne prodavnice aplikacija, one nisu uspele da se na bilo koji način takmiče sa Play prodavnicom. Microsoft se sada priprema da izgradi sopstvenu prodavnicu mobilnih igara kako bi razbio ovaj duopol, a kompanija se za to oslanja na propise.
U intervjuu za Fajnenšel tajms, šef Microsofta za igre Fil Spenser, rekao je da će Zakon o digitalnom tržištu EU (DMA – Digital Market Act) — koji će stupiti na snagu u martu 2024. — pomoći kompaniji da ispuni ambiciju o pravljenju prodavnice mobilnih aplikacija. DMA će omogućiti kompanijama da učitaju svoje prodavnice aplikacija na iPhone i Android telefone tako što će zamoliti Apple i Google da otvore svoje sisteme.
„Želimo da budemo u poziciji da ponudimo Xbox i sadržaj od nas i od naših nezavisnih partnera na bilo kom ekranu gde bi neko želeo da igra“, rekao je Spenser za FT. „Danas to ne možemo da uradimo na mobilnim uređajima”.
Microsoft je imao problema sa Apple-om oko njegove aplikacije Cloud Gaming. Proizvođač iPhone-a zahtevao je od korisnika da preuzmu svaku igru koja je dostupna za igranje preko Microsoft-ove ponude u oblaku – uključujući Fortnite, tako da Microsoft sada traži od ljudi da se prijave preko Safari pretraživača i prate uputstva, što nije lako kao preuzimanje aplikacije iz App Store-a.
S obzirom na Apple-ova ograničenja oko preuzimanja i kupovine u aplikaciji, Microsoftov potez da počne da gradi sopstvenu prodavnicu igara nije neobičan. Apple i Google nisu odmah odgovorili na upite o Microsoftovoj ambiciji da izgradi alternativnu prodavnicu aplikacija.
U poslednjih pet godina, Microsoft je kupio veći broj gejmerskih studija, uključujući Ninja Theory, Playground Games, vlasnika Bethesde Zenimax Media i nedavno Activision Blizzard. Najnovija akvizicija kompanije može joj dati uporište na tržištu mobilnih uređaja kroz posebnu prodavnicu sa naslovima kao što su „Call of Duty Mobile“ i „Candy Crush Saga“, zajedno sa nadolazećim izdanjima. Primetno je da Activision Blizzard zarađuje značajan novac od mobilnih igara. Dakle, kontrola distribucije preko sopstvene prodavnice će Microsoftu dati prednost.
Najveći izazov sa kojim se Microsoft suočava je dovršavanje ugovora sa Activision Blizzardom dok regulatori iz SAD-a, Velike Britanije i EU pažljivo ispituju spajanje. Prošlog meseca, britanska uprava za konkurenciju i tržišta (CMA) saopštila je da pokreće istragu o sporazumu, jer bi mogao naštetiti igračima u zemlji „većim cenama, manjim izborom.“ Microsoft je pokušao da smiri regulatore rekavši da je spreman da obezbedi dugoročnu posvećenost da popularne igre poput ‘Call of Duty’ budu dostupne na platformama konkurenata.
Tehnološki gigant je nedavno potpisao 10-godišnji ugovor o dovođenju Xbox igara na Nintendo konzole. Štaviše, Microsoft se takođe složio da ove igre prenese na usluge igranja u oblaku od Nvidia, Boosteroida i Ubitusa.
Izvor: Techcrunch