Netflix koji podržava oglase u novembru po ceni od 7 $ mesečno
Netflix Inc saopštio je u da će uvesti plan striminga sa oglašavanjem za otprilike 7 dolara mesečno u novembru, što je potez za privlačenje novih pretplatnika nakon što je kompanija izgubila klijente u prvoj polovini u godini. Cena od 6,99 USD za plan „Osnovni sa oglasima“ je 3 USD manja od Netflix-ovog najnižeg nivoa bez reklama. Nova opcija će se pojaviti u 12 zemalja, uključujući Sjedinjene Države, Brazil, Nemačku, Japan i Koreju, tokom 10 dana.
Pretplatnici će videti otprilike četiri do pet minuta oglašavanja po satu, navode iz Netflix. Novoobjavljeni filmovi će imati ograničeno oglašavanje kako bi se sačuvalo bioskopsko iskustvo. Otprilike 5% do 10% Netflixsovog programa neće biti dostupno na alternativi podržanoj oglasima zbog ograničenja licenciranja, rekao je novinarima glavni operativni direktor Netflixa Greg Peters.
Rukovodioci Netflixa godinama su se odlučno protivili dodavanju reklama u njihovu uslugu. Najavili su promjenu mišljenja u aprilu kada je kompanija zaprepastila Wallstrit gubitkom pretplatnika u prvom kvartalu i predviđajući dodatne prebjege.
„Mi u Netflix-u imamo ogromnu priliku da povećamo našu jedinicu i da privučemo više pretplatnika. A deo toga je i širok spektar planova cena“, rekao je Peters .
Druge usluge striminga, uključujući Hulu kompanije Walt Disney Co (DIS.N) i Disney+ i Warner Bros Discovery HBO Max, imaju opcije podržane oglasima koje koštaju manje ili će ih uskoro ponuditi. Te usluge naplaćuju između 8 i 10 dolara mesečno za opcije sa reklamama.
Netflix-ov plan će biti predstavljen u Kanadi i Meksiku 1. novembra, a u Sjedinjenim Državama, Brazilu, Ujedinjenom Kraljevstvu, Francuskoj, Italiji, Nemačkoj, Australiji, Koreji i Japanu 3. novembra. Španija će uslediti nedelju dana kasnije, 10. novembra.
Oglašivači mogu da ciljaju gledaoce prema zemlji ili žanru, ili da prikazuju reklame u 10 najboljih emisija usluge. Brendovi takođe mogu da isključe oglase iz sadržaja koji prikazuje eksplicitno nasilje, seks ili golotinju. Netflix takođe uvodi verifikaciju treće strane da potvrdi prikaze oglasa i saobraćaj. Agencija za rejting Nielsen takođe će obezbediti merenje publike, počevši od sledeće godine.
Izvor: Reuters