Top50 2024

Novi lepak omogućava lakša vozila

Istraživači sa Univerziteta Nagoja razvili su veliki napredak u strukturalnim lepkovima za automobilsku industriju. Ovaj lepak sledeće generacije obećava revoluciju u vezivanju materijala nudeći neviđenu udarnu čvrstoću—22 puta veću od tradicionalnih lepkova na bazi epoksida koji ne sadrže nikakve gumene aditive. Povezivanjem delova automobila sa jačim, fleksibilnijim lepkom, mogu se proizvesti automobili koji koriste lakše komponente, kao što su aluminijum i plastika ojačana vlaknima. Rezultati su objavljeni u ACS Applied Materials & Interfaces. 

PCPress.rs Image

 „Strukturalni lepkovi visoke čvrstoće i izdržljivosti neophodni su za sastavljanje automobila, aviona i zgrada“, objašnjava istraživač sa Univerziteta Nagoja Atsushi Noro. „Lepila na bazi epoksidne smole se široko koriste; međutim, nedostaje im fleksibilnost, što ih čini podložnim oštećenju pri udaru. Da bismo ovo prevazišli, kombinovali smo stirenski termoplastični elastomer sa vodoničnim vezama sa lepkom, što je rezultiralo novim tipom koji nudi i fleksibilnost i izuzetnu otpornost na udar. 

 Novi lepak je kreiran u saradnji sa Aisin Chemical Compani i uz podršku Organizacije za razvoj nove energije i industrijske tehnologije (NEDO). Njihov inovativni lepak sugeriše novu upotrebu stirenskih termoplastičnih elastomera vezanih vodonikom, prethodnu kreaciju Univerziteta Nagoja. 

Pročitajte i:  Kineski proizvođači vozila prelaze u Afriku

 Stirenski termoplastični elastomeri vezani vodonikom je polimer koji pokazuje gumena svojstva, omogućavajući mu da se rastegne i vrati u prvobitni oblik. Ova svojstva su omogućila stvaranje robusnijeg lepka sa poboljšanom disipacijom naprezanja tokom udara. Pored toga, vodonične veze formirane unutar elastomera u lepku omogućavaju mu da se odvoji i ponovo poveže u trenutku pod stresom, dodatno povećavajući njegovu žilavost. 

 Ovaj proboj ima važne implikacije za automobilsku industriju, jer se bavi potrebom za jačim, fleksibilnijim lepkovima koji mogu da lepe različite materijale u lakim dizajnima vozila od više materijala. 

 Iako se očekuje da će to biti neprocenjivo sredstvo u potrazi za održivošću i performansama automobilske industrije, istraživači očekuju da će, kako se istraživanja nastavljaju, moći da se koristi u drugim industrijama, kao što su vazduhoplovstvo i građevinarstvo, smanjujući težinu upotrebljenih materijala i poboljšavajući trošak ugljenika u ovim teškim industrijama. 

Izvor: autotech.news

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *