Prvi put se smanjuje broj ChatGPT korisnika
OpenAI, kreator najpopularnijeg AI alata, ChatGPT, prvi put se suočava sa smanjenjem broja korisnika. Prema podacima kompanije koja analizira podatke, Similarweb, količina mobilnog i desktop protoka podataka u ChatGPT-u, smanjen je za skoro 10 procenata u junu, u odnosu na maj ove godine. Jedna druga analitičarska kuća, Sensor Tower, objavila je da je upotreba ChatGPT aplikacije za iPhone, nakon maksimuma dostignutog sredinom juna, u konstantnom padu.
Ovi podaci ukazuju da interes korisnika za chatbot-ove i druge AI alate počinje da opada. Početkom ove godine ChatGPT je postao servis sa najbržim rastom broja korisnika u istoriji. Mnoge tehnološke kompanije su se potrudile da u najkraćem roku repliciraju uspeh OpenAI-a na ovom polju, pa se to sada odražava i na „rasipanje“ korisnika.
Istovremeno, istorija pokazuje da korisnici sve brže i u sve većem broju prihvataju nove tehnologije i nove proizvode. Pred nama je i najsvežiji primer, Threads, kompanije Meta, koji je prosto „oduvao“ ChatGPT sa prvog mesta po brzini prijave novih korisnika. Ova aplikacija je za manje od dva dana stigla do broja od 70 miliona registrovanih korisnika (za poređenje, ChatGPT je stigao do 100 miliona korisnika za dva meseca).
Opadanje broja korisnika ChatGPT-a može da se tumači na više načina. Jedno od tumačenja je i da u toku letnjeg perioda studenti ne moraju da piše akademske radove. U tome verovatno ima istine, ali teško da može da objasni pad od 10 procenata. Drugo tumačenje vezuje se za sve više tužbi protiv OpenAI-a u vezi upotrebe tuđe intelektualne svojine, kao i za činjenicu da cenzurisanje odgovora „odbija“ neke korisnike da koriste ovaj alat, zato što ga smatraju manje korisnim, manje istinitim (jer ne sagledava sve aspekte prilikom davanja odgovora), ili jednostavno manje zabavnim. Pravi odgovor je verovatno negde u sredini, odnosno smanjenje broja korisnika je verovatno rezultat miksa svih pomenutih (i još nekih drugih) faktora.
Uostalom, u poslednjih nekoliko meseci se pojavilo na desetine konkurenata, koji nisu cenzurisani. Možda nisu toliko kvalitetni kao ChatGPT, ali korisnike privlače zbog toga što će odgovoriti i na „škakljiva“ na pitanja koje ChatGPT ignoriše. Jedan od takvih chatbot-ova je i WizardLM-Uncensored, koji je razvio bivši Microsoft-ov zaposleni Eric Hartford. Njegov argument je da necenzurisani chatbot može da ima validne upotrebe, na primer da pomognu scenaristima da istraže scene nasilja za filmove i serije. Ipak, pokazalo se i da ovaj tzv. necenzurisani chatbot ima neka svoja ograničenja, jer neće dati odgovor na baš sva pitanja – jedno od njih je kako da napravite bombu.
Izvor: ArsTechnica