Top50 2024

Robošatl, izazovno rešenje za mobilnost 

Robošatlovi su mali, potpuno električni i rade na nivou 4 autonomije, što ih čini idealnim rešenjem u poslednjem kilometru. Nekada su bili veoma očekivani u industriji autonomne vožnje kao obećavajuće rešenje za mobilnost, a u jednom trenutku se preko 25 kompanija takmičilo u ovom prostoru. Međutim, IDTechEk je primetio godišnji pad broja aktivnih kompanija od 2020. do 2024. godine, a industrija nije napredovala u faze komercijalnog testiranja velikih razmera kao što se očekivalo. 

PCPress.rs Image

Broj kompanija uključenih na tržište robošatla smanjio se sa preko 25 na samo 12 u roku od tri godine – oštar pad od više od 50% od 2020. Podaci dostupni pre 2023. pokazuju da je većina kompanija u ovom sektoru ili sprovodila mala ispitivanja ili su još uvek bili u fazi koncepta, a niko nije bio blizu punoj komercijalnoj primeni.  

 Primarni razlozi za smanjenje tržišta uključuju neadekvatno finansiranje, koje je sprečilo mnoge kompanije da napreduju dalje od testova malih razmera, i nedostatak javnog interesa, što je ključno za podršku održivom poslovnom slučaju za ovaj vid transporta. Shodno tome, mnoge kompanije su napustile tržište, nesposobne da prevaziđu ove izazove i obezbede neophodne resurse za veća ispitivanja

Pročitajte i:  Novi „AUDI“ brend u Kini i novi E koncept 

Primarni izazov sa kojim se suočava industrija robošatla leži u poteškoćama u pronalaženju praktičnih komercijalnih aplikacija. Ovo dovodi do brojnih pitanja, uključujući finansijske poteškoće, konsolidaciju tržišta, prilagođavanja poslovnog modela, zabrinutost za sigurnost i regulativu, promene u tržišnom pozicioniranju i preusmeravanje projekta. 

 Robošatlovi su oduvek bili zamišljeni kao futuristički koncept, sa ciljem da budu mala, zajednička vozila koja rade fleksibilnije od autobusa i ekonomičnija od taksija. Ovo dvostruko očekivanje dovelo je do nejasne definicije njihovih slučajeva upotrebe, suočavajući se sa izazovima sličnim onima u radu robotaksi i autonomnih autobusa. Ovi izazovi uključuju navigaciju u složenim urbanim sredinama i optimizaciju ruta za povećanje stope korišćenja. Nadamo se da će prevazilaženje ovih izazova obezbediti visoko korišćenu uslugu sa visokim prihodima, sa nižim ukupnim troškovima vlasništva (TCO) od autobusa

Izvor: autotech.news

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , ,