Srbija ponudila VW-u lokaciju u Inđiji za izgradnju fabrike
Država Srbija je ponudila Volkswagenu (VW) lokaciju u Inđiji za izgradnju fabrike, a uredna dokumentacija s podacima o parceli već se nalazi na stolu kompanije u Wolfsburgu, kao i predlog dodatnih investicija koje je Srbija spremna da uradi ako se automobilski gigant odluči za nju, pišu današnje Večernje novosti.
Ponuđeno je, takođe, da jedna od linija budućeg beogradskog metroa saobraća do Inđije, kako bi i Beograđani mogli da rade u tim pogonima. Najveća kočnica za VW je bila kako doći do kvalifikovane radne snage. Zato je Srbija odlučila da ponudi Nemcima da izgrade svoja postrojenja u centru u kojem u relativno malom obimu živi skoro tri miliona ljudi, na pola puta između Novog Sada i Beograda, kako bi tamo mogli da se zaposle stanovnici oba grada.
Inđija je izabrana i zbog veoma dobre infrastrukture, blizine putnih i železničkih koridora, ali i kao opština koja ima ubedljivo najbolju reputaciju u Srbiji kada su u pitanju administracija i lako otvaranje fabrika. Na teritoriji Inđije već radi na desetine što stranih, što domaćih fabrika, i skoro da nema investitora koji se požalio što je došao u ovaj grad.
Iako su pojedini mediji preneli spekulacije o tome da su Nemci odustali od Srbije i da su u užem izboru ostali Bugarska i Turska, nedavno je iz VW to demantovano. Upravo je ponuda Srbije, koja se teško odbija, promenila situaciju, koju je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić prethodno ocenio kao tešku.
Davanjem placa najvećem svetskom proizvođaču automobila, ali i paketa infrastrukturnih projekata koji bi pratili njegov eventualni dolazak, cela Srbija bi imala ogromnu korist. Nemačko „da“ značilo bi i ubrzanje višegodišnjeg projekta izgradnje podzemne železnice, o kojoj Beograđani još maštaju. A Inđija bi postala industrijski superioran centar.
Konačna odluka biće poznata najkasnije u novembru. Ono što je do sada izvesno, gigant iz Volfsburga će do 2021. godine u ovom delu Evrope izgraditi fabriku vrednu 1,4 milijarde evra u kojoj će zaposliti 5.000 ljudi. Godišnji kapacitet će biti 300.000 vozila. Konkurenti Srbiji za ovu investiciju su Bugarska, Rumunija, Turska i Severna Makedonija, kao što je pcress.rs već pisao. Najveći problem Srbije je što nije punopravni član EU, što može da stvori probleme oko izvoza, jer će više od 90% produkcije biti namenjeno kupcima u inostranstvu.
Srbija ima još jednog džokera u rukavu – ako se Nemcima ne svidi prostor u Inđiji, spremna je alternativna lokacija u Šumadiji. Prema nezvaničnim informacijama, reč je o širem regionu Jagodine.
Izvor: Večernje novosti