“Stories” format stiže i na Google
Google već radi na opciji AMP Stories, pa bi uskoro trebalo da postane dostupna developerima, a koja je najpre u vezi sa tim kako se sadržaji konzumiraju na pametnim telefonima. Razumevanje nove opcije bi, kako kažu, moglo da bude priprema za velike promene koje korisnike očekuju u okviru Google Search rezultata, pa bi krajem ove godine pretraživanje moglo da dobije bitno drugačiji izgled.
Oni koji koriste neku od platformi koje već podržavaju opciju Stories, dobro znaju da se radi o sadržaju koji se prikazuje preko celog ekrana, a u koji korisnici dodaju foto, te video sadržaje. Opciju je prvi put predstavio Snapchat, da bi je Instagram kopirao, a Facebook potom odlučio da je uključi u sve svoje proizvode, pa sada i Google pokušava da učini isto. Naime, planirano je da se Stories format pojavljuje u rezultatima pretraživanja, te bi uskoro oni koji pretražuju rezultate koji su, na primer, u vezi sa nekom medijskom kućom, kao rezultat pretraživanja mogli da dobiju Stories, koji će biti posebno kreiran za tu priliku. U okviru ove opcije bi tako trebalo da se pojavi 10 najvažnijih vesti, ako je medijska kuća u pitanju, te nekih drugih sadržaja, u odnosu na profil kompanije koja se pretražuje, a u obliku pokretnih sličica, ili nekog drugog vizuelnog oruđa koje efektno priča priču u okviru mobilnih uređaja.
Prvi deo naziva nove opcije odnosi se na Accelerated Mobile Pages (AMP) – standard za web-stranice koje su radikalno brže od postojećih mogućnosti prikazivanja na mobilnim uređajima, a koji je odgovor na Facebook Instant Articles. AMP deo naziva ukazuje i na to da se Google-ova verzija ove opcije zasniva na HTML-u, te je AMP Stories opcija kodirana uz pomoć istih alatki zahvaljujući kojima postoji i AMP Articles – opcija uz pomoć koje se web-stranice brže pokreću, te mogu da se keširaju na mobilnim uređajima pre nego se na njih klikne.
Tako se očekuje da se AMP Stories ne razlikuje mnogo od rođačke opcije na Snapchat-u, te drugim platformama, pa predstavljaju mešavinu teksta, pokretnih fotografija i video sadržaja, a od AMP Articles se razlikuju po tome što se radi o potpuno novom načinu da se ispriča priča o nekoj kompaniji, te bilo čemu što se pretražuje, dok AMP Articles služe samo da bi se neki sadržaj brže prikazao, a na isti način kao i na regularnoj web stranici.
Nova opcija bi trebalo da bude dostupna svima, budući da se radi o open-source standardu, ali iz Google-a kažu da se na njihovim stranicama neće pojavljivati AMP Stories bilo kojeg izdavača, te da se trenutno radi o kratkoj listi onih koji su učestvovali u razvijanju opcije. Kada se bude pojavila, na opciju će moći da se klikne, te će moći da se deli u okviru društvenih platformi, ali kreatori upozoravaju da na desktop uređajima neće izgledati podjednako dobro kao na mobilnim, za koje je i kreirana.
Izvor: The Verge