Airbnb i rezervacije za zabave
Airbnb se obračunava sa žurkama koje se rezervišu preko njegove usluge i zahtevaće da svi gosti u vodećim zemljama verifikuju svoj identitet da bi rezervacija bila uspešno završena. Nova politika ima za cilj da poboljšaju doživljaj hostinga i podstaknu više rezervacija na platformu.
Airbnb će zahtevati da svi korisnici verifikuju svoj identitet ako rezervišu u bilo kojoj od 35 najboljih zemalja i regiona platforme, što predstavlja 90 odsto svih rezervacija. Tara Bunch, šefica Airbnb-ovih globalnih operacija, rekla je u intervjuu za Fast Company da je oko 80 odsto gostiju i domaćina platforme već verifikovano pre ovog proširenja. Proces zahteva od gostiju da verifikuju svoj identitet koristeći lične podatke kao što su njihovo službeno ime, adresa, broj telefona i drugi detalji za kontakt, a Airbnb može da zatraži državni identifikacioni dokument i/ili selfi.
Kompanija sa sedištem u San Francisku je takođe najavila lansiranje svoje tehnologije antipartijskog skrininga širom SAD-a i Kanade, koja se uglavnom fokusira na mlađe goste bez pozitivnih recenzija koji pokušavaju da rezervišu lokalni boravak u blizini njihove kućne adrese. Ranija varijacija ovog alata testirana je u Australiji, za koju Airbnb tvrdi da je rezultirala padom od 35 odsto prijavljenih neovlašćenih strana. I obavezna verifikacija gostiju i anti-partijski skrining biće uvedeni širom sveta negde početkom 2023.
Većina ovih novih funkcija uključena je u proširenje AirCover-a, Airbnb-ovog besplatnog programa zaštite od štete za domaćine, koji takođe povećava ograničenje za odštetu sa milion dolara na 3 miliona dolara. Usluga je proširena tako da pokrije dodatnu štetu koju su gosti ili njihovi kućni ljubimci prouzrokovali automobilima, čamcima, umetninama i dragocenostima poput nakita ili kolekcionarskih predmeta po njihovoj procenjenoj vrednosti.
Konačno, nova opciona usluga uključenja pod nazivom Airbnb Setup omogućava vlasnicima kuća zainteresovanim za hostovanje na Airbnb-u da se upare sa superdomaćinom (iskusnim domaćinima sa vrhunskim recenzijama gostiju), koji će ih voditi kroz kako da počnu da koriste platformu. Prema izveštaju kompanije Fast, mentorima superdomaćina koji učestvuju u programu biće plaćena neodređena suma.
S obzirom na trenutnu ekonomsku klimu, nije iznenađujuće što Airbnb preduzima korake da pokuša da privuče nove domaćine na platformu. Kako pretnja od recesije postaje sve izraženija u regionima kao što su SAD i Velika Britanija, verovatno će ljudi tražiti nove načine da potroše svoj novac – što je odraz okolnosti oko osnivanja Airbnb-a. „Airbnb je rođen tokom recesije“, rekao je Brian Chesky, izvršni direktor Airbnb-a. „Joe i ja nismo mogli da priuštimo da platimo kiriju, pa smo naduvali tri vazdušna dušeka i napravili AirBed & Breakfast. Ubrzo su nam se pridružili ljudi širom sveta.”
Čini se da se platforma povukla iz perioda niskih rezervacija zbog pandemije kovida, izvještavajući da je polovina novih oglasa tokom trećeg kvartala 2022. primila prvu rezervaciju u roku od tri dana. Ipak, želja za privlačenjem novih domaćina verovatno neće impresionirati ljude u oblastima pogođenim stambenom krizom, a neki direktno okrivljuju Airbnb i slične platforme za kratkotrajno iznajmljivanje za doprinos nestašici imovine.
Izvor: TheVerge