Bolja signalizacija uz nekoliko povezanih vozila
Zajednice bi mogle da smanje troškove i smanje emisije izduvnih gasova vozila — sve u ime skraćivanja putovanja. Sa GPS podacima od samo šest odsto vozila na putu, istraživači Univerziteta u Mičigenu mogu ponovo da kalibrišu saobraćajne signale kako bi značajno smanjili zastoje i kašnjenja na raskrsnicama.
U 18-mesečnoj pilot studiji sprovedenoj u Birmingemu, Mičigen, tim je koristio uvide u povezane podatke o vozilima koje je obezbedio General Motors da testira svoj sistem, što je rezultiralo smanjenjem broja zaustavljanja na signalizovanim raskrsnicama od 20 do 30 procenata.
To je prvi svetski sistem za ponavljanje saobraćajnih signala u velikim razmerama zasnovan na oblaku i predstavlja veliku priliku za zajednice da ponovo kalibriraju svoje obrasce signala po smanjenoj ceni.
Sistem Univerziteta u Mičigenu uzima GPS podatke iz procenta vozila na putu i ekstrapolira obrasce saobraćaja. Na primer, povezano vozilo koje se zaustavi na otprilike 100 stopa od raskrsnice snažno ukazuje da se nalazi iza najmanje tri ili četiri druga vozila.
U SAD postoji otprilike 320.000 saobraćajnih signala, a godišnji troškovi zagušenja – direktni i indirektni – povezani sa tim raskrsnicama iznose 22,9 milijardi dolara. Ti troškovi uključuju vreme provedeno u čekanju na svetlima, kao i nepotrebnu potrošnju energije uzrokovanu vremenima signala koja bi se mogla poboljšati.
Većina saobraćajnih signala radi po dnevnom planu vremena signala, gde su unapred postavljeni obrasci za jutro, popodne, veče i preko noći. Planeri saobraćaja pokušavaju da koordiniraju te cikluse sa okolnim raskrsnicama kako bi omogućili automobilima da prolaze između raskrsnica sa što manje zaustavljanja i kretanja.
Optimizacija signala za praćenje promena u saobraćajnim tokovima nije jednostavan zadatak. Troškovi i vreme uključeni u prebrojavanje i preračunavanje saobraćaja znače da većina opština neće izvršiti ponovnu procenu dve do pet godina, ili ponekad decenija.
Iako su adaptivni signali prisutni od 1970-ih, otkrivajući vozila na raskrsnicama za reprogramiranje signala skoro u realnom vremenu, njihova cena ih je sprečila u širokoj upotrebi. Instalacija adaptivnog sistema na jednoj raskrsnici može koštati čak 50.000 dolara, uz potrebno redovno održavanje – cena koju ne mogu priuštiti sve zajednice. Sistem za optimizaciju Univerziteta u Mičigenu koštao bi delić toga za adaptivni sistem.
Sistem, koji se zove verovatnoća vremensko-prostorni dijagram, omogućava da manji procenat povezanih podataka o vozilu obavlja isto radno opterećenje kao senzori na prilagodljivom saobraćajnom signalu. Da bi testirali njegovu efikasnost, istraživači su prikupljali podatke tokom tri nedelje u martu 2022. sa svake od 34 signalizovane raskrsnice u Birmingemu, Mičigen, od kojih su većina sistemi sa fiksnim vremenom.
Izvor: techbriefs.com