EV Nissan Ariya od Severnog do Južnog pola
Kris i Džuli Remzi prešli su više od 33.000 km (20.505 milja) preko tri kontinenta u potpuno električnom putničkom vozilu od magnetnog Severnog do Južnog pola. Škotski avanturisti su radosno ispričali svoj 10-mesečni podvig sveta tokom intervjua za SAE Media na Salonu automobila u Čikagu 2024.
Remzijev transporter na četiri točka bio je krosover SUV Nissan Ariya e-4ORCE iz 2022. godine proizvodnje, bez izmena u pogonu, sistemu vešanja ili litijum-jonskom baterijskom sistemu od 87 kVh. „Želeli smo da modifikacije budu minimalne kako bismo dokazali pouzdanost standardnog EV-a“, rekla je Džuli Remzi.
Inženjeri iz Rejkjavika, Arctic Trucks sa sedištem na Islandu, dodali su kompletnu podvoznu ploču, postavili prednje i zadnje tačke za vuču i izmenili Ariyine lukove točkova kako bi se prilagodili gumama od 39 inča (991 mm). Te kolosalne gume su se kotrljale pri 4 psi da bi se nosile sa snegom prekrivenim poljima kamenjara i glatkim ledom na Arktiku. Najhladnija temperatura u najsevernijoj oblasti Zemlje kretala se oko -39C/-38F stepeni i pala je na -53C/-63F stepena uz hladnoću vetra, koja otupljuje kosti.
„Auto se puni svaki put“, rekla je Džuli Remzi. „Možda se nije punio istom brzinom kao da je na normalnim temperaturama, ali se punio. Sa stanicama za punjenje koje ne postoje u polarnim regionima, Remzijevi su se oslanjali na prototip mobilnog hibridnog sistema za punjenje: vetroturbinu od 5 kW koja je pokretala benzinski generator na Arktiku, i solarne panele za snabdevanje energijom generatora na Antarktiku. „Kada smo imali dobro sunce za solarne panele, koristili smo oko trećinu manje goriva nego da samo pokrećemo generator“, rekao je Kris Remzi.
Tokom razvoja Ariye, Nissan je testirao EV na snegom prekrivenom najsevernijem glavnom ostrvu Japana. „Ariya je prošla testiranje u stvarnom svetu u Kanadi na temperaturama ispod nule“, kaže Džejms Mastronardi, menadžer za razvoj performansi vozila za inženjering tržišnosti u Nissan Motor Co. ekskurzija je ostavila Remzijeve sa povremenim napadom anksioznosti u dometu.
Pored korišćenja eksperimentalnih hibridnih sistema za punjenje na Poljacima, Remzijevi su se prvenstveno oslanjali na javne stanice za punjenje u 14 zemalja kroz koje je ekspedicija prošla. Remzijevi su bili u zastoju zbog nepouzdanosti mnogih javnih stanica za punjenje u SAD „Ono što nas je izneverilo je infrastruktura za punjenje automobila. Taj deo treba poboljšati, ali automobil se pokazao neverovatno.” rekla je Džuli Remzi.
Za Nissan, zvaničnog automobilskog partnera putovanja od pola do pola, uspešna ekspedicija unosi dodatno samopouzdanje u Ariyine sposobnosti i njene inovativne tehnologije, koje uključuju namenski grejač baterije za pripremu litijum-jonskog sistema baterija za punjenje.
Izvor: mobilityengineeringtech.com