Facebook optužen da je tajno prodavao podatke korisnika
Ukoliko se ispostavi da je tačna informacija da je Facebook tajno prodavao podatke korisnika, to će biti ogroman udarac za kompaniju. Ova priča samo potvrđuje da ništa na svetu nije besplatno, a ponajmanje korišćenje društvenih mreža.
Iako je Facebook tvrdio da je uskratio pristup developerima podacima korisnika još 2015. godine, Wall Street Journal je otkrio da je kompanija dozvolila neki ipak zadrže ove privilegije. Ovi dilovi su omogućavali kompanijama da vide liste prijatelja korisnika, uključujući broj telefona. Oni su koristili metode merenja “bliskosti” korisnika sa svojim Facebook prijateljima. Među ovim privilegovanim kompanijama pominju se Nissan Motors i RBC Capital Markets, a ima još mnogo više, navodi neimenovani izvor iz Facebooka.
Mark Zuckerberg i dalje tvrdi da su kompanije dobijale pristup samo kako bi unapredile korisničko iskustvo kroz testiranje novih opcija. Postoje indicije koje pokazuju da je ova praksa nastavljena nakon 2015. godine i da je trajalo u nekim slučajevima i mesecima, uprkos brojnim demantima kompanije. Ukoliko se ispostavi da je to tačno, to bi bilo direktno kršenje dogovora sa FTC (Federal Trade Commision) po kom Facebook mora da dobije dozvolu pre nego što podeli informacije korisnika koje nisu javne.
This story has confused 2 points. 1) In 2014, all developers were given a year to switch to the new platform API. A few developers including Nissan and RBC asked for a short extension — extensions that ended several years ago. https://t.co/wbz5h2YPuV
— Facebook (@facebook) June 8, 2018
Facebook demantuje zloupotrebe podataka korisnika
Facebook je u međuvremenu na Twitteru objavio da je Wall Street Journal “pomešao” par stvari. Ističe se da su kompanije obaveštene 2014. da imaju godinu dana da se prebace na novi API, a da je pomenutim kompanijama dato kratko produženje roka koje je isteklo pre nekoliko godina. Facebook takođe tvrdi da su tom prilikom developeri imali pristup listama prijatelja, ali ne i fotografijama i interesovanjima korisnika. Za kompletno objašnjenje Facebook pogledajte celu prepisku na njihovom Twitter profilu.
Čini se da malo šta može da stane na put Facebook i njihovim metodama rada. Ipak, ako neko može da zaljulja tron Marka Zuckerberga onda je to GDPR, ali najviše odlučnost američkih vlasti da zauzda ovu kompaniju. Pitanje je ustvari koliko država to zaista i želi da uradi, jer nema boljeg načina kontrole građana od društvenih mreža gde oni dobrovoljno odaju svoje lične informacije. Da li će privatnost postati potpuno stvar prošlosti ili je to već sada slučaj?
Izvor: Engadget