Hyundai i napredna kontrola temperature
Kompanija Hyundai Motor i Kia Corporation predstavile su seriju tehnologija za kontrolu temperature koje imaju za cilj poboljšanje udobnosti putnika i energetske efikasnosti u vozilima. Ove inovacije su predstavljene na događaju „ Heat Tech Day“ u Seulu, odražavajući stalne napore kompanija da vode u automobilskoj tehnologiji, posebno u kontekstu električnih vozila (EV).
Događaj je istakao tri ključne inovacije: nano film za hlađenje, sistem grejanja zračenja i zagrejano staklo obloženo metalom. Svaka tehnologija se bavi različitim aspektima kontrole klime u vozilima, zadovoljavajući i topla leta i hladne zime.
Ovaj napredni materijal je dizajniran da značajno snizi unutrašnju temperaturu vozila, rešavajući izazove vrućeg vremena. Za razliku od tradicionalnih zatamnjenja prozora, koja samo blokiraju sunčevu svetlost, nano rashladni film aktivno smanjuje unutrašnju temperaturu do 12°C. Sastoji se od tri sloja, ne samo da reflektuje sunčevu energiju, već i omogućava izlazak unutrašnje toplote. Ova tehnologija je demonstrirana korišćenjem dva testna vozila Hyundai Ioniq 6, gde je temperaturna razlika između modela opremljenog filmom i modela bez filma dostigla 12,5°C. Hyundai i Kia planiraju da ponude ovaj film kao opciju za nova vozila u Koreji i preko dilera u inostranstvu.
Da bi se izborili sa izazovima hladnog vremena, Hyundai i Kia su predstavili sistem radijantnog grejanja. Ovaj sistem brzo zagreva putnike ciljajući donji deo tela zračenjem, dostižući ugodnu temperaturu za samo tri minuta. Očekuje se da će sistem zračno grejanja uštedeti do 17% energije u poređenju sa tradicionalnim grejačima, potencijalno povećavajući domet vožnje električnih vozila tokom zime za 7%. Hyundai planira da integriše ovaj sistem u buduće modele, uključujući Genesis GV90, sa masovnom proizvodnjom za 2026.
Komercijalno najnaprednija od tri tehnologije, zagrejano staklo obloženo metalom, nudi brzo rešenje za odleđivanje i odmagljivanje vetrobrana. Koristeći prvi u svetu sistem od 48 V, ovo staklo može očistiti mraz za samo pet minuta, čak i na temperaturama od -18°C. Ovo je četiri puta brže od konvencionalnih metoda odmrzavanja, dok se troši 10% manje energije. Staklo takođe blokira do 60% sunčevih zraka, poboljšavajući i letnju i zimsku efikasnost. Za razliku od starijih tehnologija odmrzavanja koje se oslanjaju na vidljive volframove žice, Hyundai-jevo rešenje je potpuno transparentno, pružajući nesmetan pogled za vozače.
Dok su ove tehnologije još u razvoju, Hyundai i Kia planiraju da ih integrišu u buduća vozila, posebno u vrhunske modele i SUV-ove C segmenta. Kompanije su se prijavile za patente na glavnim tržištima i rade na optimizaciji procesa masovne proizvodnje kako bi ove inovacije iznele na tržište.
Izvor: autotech.news