Japanska gejming industrija raste
Nekada pionir u razvoju video igara, Japan, danas je postao globalna snaga kada je u pitanju razvoj, prodaja i distribucija igara, ali i konzola. Globalna epidemije nije im ni malo naštetila, rast se meri u milijardama dolara, a proizvođači poput Nintenda i Sonija zadovoljno trljaju ruke. Videćemo kakvi će biti finansijski pokazatelji krajem godine, ali kako stoje stvari, definitivno će ovo biti jedna od rekordnih godina.
Japan kao dom najpopularnijih igara
Pac-Man, Super Mario, Zelda, to su samo neki od najpopularnijih naslova koji su nam došli iz Japana. Ove godine, Super Mario slavi ponosno svoj 35. rođendan, Pac-Man doživljava reinkarnaciju u toku epidemije, a neke nove igre poput Animal Croosing-a brzo ulaze na sve liste rekorda prodaje i igranja. Japan je zaista dom igara koje su obeležile generacije igrača.
Koliko je važna ova godina i gejming za Japan, govori podatak da su tokom 2020-te zaradili 19,5 milijardi dolara od ove brzo rastuće industrije. Sve predikcije pokazuju da će rast nastaviti istom snagom i u 2021. godini. Nintendo se svojim finansijskim izveštajem pohvalio pred konkurencijom, a papiri pokazuju da su tokom ove godine doživeli rast od 428% u profitu u odnosu na prošlu godinu.
Naravno, za ovakav uspeh zaslužna je igra Animal Croosing: New Horizons, jer je zbog igre skočila prodaja konzole Nintendo Switch, toliko da u jednom trenutku proizvodnja nije mogla da postigne potražnju na tržištu. Igra je proglašena najbrže prodavanom u istoriji, jer su u prvih mesec dana prodali preko 5 miliona kopija. Sada su sve oči uperene u PlayStation 5, konzolu sledeće generacije, koja treba da opravda uspehe svojih prethodnika.
Izvor: CNN