Kineski proizvođači i fokus na interne čipove
Tržište električnih automobila u Kini suočava se sa intenzivnom konkurencijom, a Xiaomi je otkrio da je pretrpeo gubitak od 9.200 USD po vozilu od aprila do juna. Međutim, rat cenama nije jedino bojno polje, jer se čini da je fokus sada okrenut na drugi front.
Prema izveštaju CNBC-a, tehnološke karakteristike koje pokreće čip, kao što je funkcija pomoći vozaču, postepeno su postale najnoviji trend, dok se razvoj internih čipova pojavljuje kao moguća tačka podudaranja za kineske proizvođače električnih vozila. Razlog iza: potreba za prilagođavanjem i neophodnost smanjenja oslanjanja na najsavremenije AI čipove usred tenzija između SAD i Kine.
Do sada su se mnogi vodeći kineski proizvođači električnih vozila oslanjali na NVIDIA-ine čipove, pri čemu je posao sa automobilskim čipovima generisao preko 300 miliona dolara kvartalnog prihoda poslednjih godina, primećuje CNBC.
Međutim, kineski proizvođači električnih automobila Nio i Xpeng su u poslednje vreme najavili napredak na svojim čipovima koji su sami razvili, signalizirajući početak nove ere u kojoj bi čipovi u kompaniji mogli postati glavni u industriji.
Vredi napomenuti da Xpeng ima jaku vezu sa NVIDIA-om, a Xpengov bivši šef autonomne vožnje pridružio se Nvidiji prošle godine, prenosi CNBC.
U 2019. godini Tesla je navodno prešao sa korišćenja NVIDIA čipova na razvoj sopstvenih, sa fokusom na napredne funkcije pomoći vozaču. Pozivajući se na stručnjaka za industriju, CNBC sugeriše da se očekuje da će se Tesla i kineski EV startupi takmičiti tako što će dizajnirati sopstvene čipove, dok će tradicionalni proizvođači automobila verovatno nastaviti da zavise od NVIDIA-e i Qualcomm-a u doglednoj budućnosti.
U svakom slučaju, razlog za talas samorazvijajućih čipova za kineske proizvođače električnih vozila može biti taj što bi kompaniji bilo teško da se razlikuje ako koristi isti silicijum za napajanje svojih infotainment i inteligentnih sistema vožnje. Dizajnirajući sopstvene čipove, kineski proizvođači automobila mogu prilagoditi karakteristike i umanjiti rizike u lancu snabdevanja povezane sa geopolitičkim tenzijama.
Prema izveštaju, američka ograničenja prodaje NVIDIA-inih čipova Kini nisu direktno uticala na proizvođače automobila, jer njihova vozila još uvek nisu zahtevala najnapredniju tehnologiju poluprovodnika.
Međutim, sa sve većim naglaskom na funkcijama pomoći vozaču, koje u velikoj meri zavise od veštačke inteligencije – ključnog područja u američko-kineskom tehnološkom rivalstvu – kineski proizvođači automobila sada se okreću internoj tehnologiji.
Izvor: autotech.news