LinkedIn i AI uputstva
LinkedIn je predstavio funkciju pod nazivom kolaborativni članci, koja koristi „pokrenute razgovore zasnovane na veštačkoj inteligenciji“ za pokretanje diskusija između „stručnjaka“ koji koriste platformu. U objavi kompanija kaže da će „upariti svaki članak sa relevantnim ekspertima članova“ na osnovu svog grafikona veština i pozvati ih da dodaju kontekst, dodatne informacije i savete pričama.
Kompanija misli da će sistem olakšati ljudima da iznose svoje stavove jer je „teže započeti razgovor nego mu se pridružiti“. Ljudi mogu proceniti doprinose stručnjaka „pronicljivom“ reakcijom.
Prema portparolki LinkedIn-a Suzi Owens „tela članaka pokreće veštačka inteligencija“, na osnovu uputstava „koje ih je „kreirao i stalno usavršava“ urednički tim kompanije.
Kompanija je već koristila tehnologiju da ispumpa skoro 40 članaka u poslednja dva dana, što je prilično intenzivan tempo – lično, mislim da ne bih mogao da smislim toliko upita za nedelju dana. Oni se kreću u temama od stvari kao što su kako pokazati umesto reći kada pišete ili prevazići kreativnu blokadu, do toga kako koristiti povratne informacije i tačke i zareze.
Prema e-poruci koju je korisnicima poslao The Verge konsultant za društvene mreže Matt Navarra, LinkedIn je odabrao „odabranu grupu stručnjaka“ da doprinese člancima, rekavši da bi to moglo pomoći da se poveća njihova reputacija i poveća broj pratilaca. Članci se takođe završavaju napomenom koja čitaocima govori da mogu da zatraže pristup da doprinesu tako što će „lajkovati ili reagovati na ovaj članak“.
Možda nije iznenađujuće s obzirom na reputaciju AI da ponekad greši, neki od sadržaja koji pokreće veštačka inteligencija izazvali su mešane reakcije saradnika. Iako su neki odeljci dobili komentare poput „Odličan savet“ ili „Veoma logična početna tačka“ koji zatim dodaju kontekst i druge informacije, bilo je više kritičnih odgovora. „Nisam siguran šta je ovde rečeno“, odgovara jedan, a drugi kaže „imam drugačije mišljenje“. Da budemo pošteni, verovatno biste mogli da nađete slična osećanja u odeljcima za komentare za mnoštvo članaka pisanih od strane ljudi.
Nije baš iznenađujuće što LinkedIn koristi AI barem u nekom svojstvu. Njegova matična kompanija, Microsoft, baca milijarde u ChatGPT-ovog programera, OpenAI, i radi na tome da doda tehnologiju mnogim svojim proizvodima. Osim toga, ideja o zajedničkim člancima se uklapa sa opštim nastojanjem LinkedIn-a da postane mesto gde profesionalci dolaze da uče, a ne samo da se pokazuju ili vode misli. Kompanija takođe ima odeljenje LinkedIn Learning, koje je stvoreno nakon što je kompanija kupila sajt za e-učenje Linda.com. Ima li boljeg načina da se to dopuni od lavine članaka iz gomile koji pokrivaju svaku temu koju AI može smisliti?
Izvor: TheVerge