Mark Zuckerberg: Budućnost je privatna; Revolucionarne promene Facebook-a
Promene koje su najavljene na Facebook-ovoj konferenciji F8 biće najveće u njegovoj istoriji. Korisnici će prvo primetiti promene u dizajnu – karakteristična plava boja gotovo će iščeznuti s početne stranice Facebooka. Osim što će doći do drastičnih promena u dizajnu, šef Facebook-a, Mark Zuckerberg uverava kako je plan kompanije da privatnost i sigurnost korisnika stavi na prvo mesto.
„Budućnost je privatna. Znam da, blago rečeno, naša reputacija nije najjača kad je privatnost u pitanju, ali fokusirali smo se na pronalazak načina da zaštitimo privatnost korisnika“, poručio je Zuckerberg i dodao, „To se neće dogoditi preko noći niti imamo baš sve odgovore“.
Zuckerbergove najave izazvale su lavinu reakcija širom sveta. Iako svi pozdravljaju nastojanja da Facebook i ostale aplikacije više pažnje posvećuju privatnosti, neki komentatori poručuju da popularna društvena mreža tek treba da povrati poverenje i uveri javnost da je upravo ona mesto na kojem će provoditi svoje vreme.
Ovo je šest najvažnijih ideja koje će Facebook-ovi proizvodi implementirati u skoroj budućnost:
- Poruke koje ćemo slati putem Messenger-a bit će end-to-end enkriptirane, što znači da Facebook više neće videti njihov sadržaj. Platforma će biti potpuno integrirana s WhatsAppom
- Instagram će uvesti i testnu opciju ’privatnog brojača lajkova’. Posetioci profila tako ne bi videli broj ’lajkova’, dok bi vlasnik profila imao pristup tom podatku
- Biće više „kratkotrajnih“ načina deljenja sadržaja u porukama – što znači da neće biti trajnog zapisa o njima
- Lakše slanje novca putem WhatsAppa koje se testira u Indiji uskoro će se proširiti i u ostatku sveta
- U fokusu redizajna Facebook-a biće grupe, a prepoznatljiva plava boja gotovo da odlazi u istoriju. Ona će biti zamenjena belim izbornikom, a newsfeed će biti više fokusiran na grupe umesto na vesti.
- Objave na Instagramu više neće morati da počinju sa fotografijom ili videom. Biće moguće sadržaj deliti koristeći se samo tekstom, stikerima ili crtežima
Plavi izbornik koji je pratio Facebook od samog početka biće zamenjen čistijim, belim feed-om u kojem će naglasak biti stavljen na grupe, a ne više toliko na vesti. Tako će korisnici moći da objavljuju u grupama direktno s početne stranice, bez ulaska u same grupe, a na feed-u sa leve strane grupama je data veća važnost. Osim toga, biće dodati i novi alati za specijalizovane grupe.
Na prvi pogled, novi Facebook, više će podsećati na Messenger ili Instagram, nego na društvenu mrežu koju koristimo godinama. Promene će prvo biti vidljive na mobilnoj aplikaciji, dok će se na kompjuterima pojavljivati tokom sledećih nekoliko meseci. Mobilna aplikacija dobiće i novu opciju – „Meet New Friends“, odnosno „Upoznaj nove prijatelje“, koja će funkcionisati poput aplikacija za spajanje ljudi. Korisnici će tako moći da pošalju poruku drugim korisnicima, s kojima nisu prijatelji, ali koji dele zajedničke interese. Nemojte da se iznenadite ako vas dočeka poruka u Inboxu od nekoga, samo zato jer ste išli u istu osnovnu školu ili radili za istu firmu u nekom trenutku.
I „Facebook Dating“, koji još nije ni potpuno zaživeo, dobija nove opcije. Jedna od njih je „Secret Crush“, odnosno „Tajna simpatija“, koja će korisnicima otkriti da li se sviđaju nekom od njihovih prijatelja, bez otkrivanja tačno kome. Posebno su zanimljive promene koje će doživeti „Marketplace“, Facebook-ov deo za prodaju i kupovinu stvari među korisnicima. Odsad će korisnici moći da plaćaju direktno na „Marketplace-u“ i time izbeći davanje broja računa nepoznatoj osobi.
Facebook Messenger, također će doživeti značajne promene. Sama bi aplikacija trebala da bude brža i lakša (da zauzima manje prostora na pametnim telefonima), ali za to još treba da se strpimo. Najavljeno je da će novi Messenger biti dostupan kasnije u 2019. godini. Od drugih novosti, posebno je istaknuta mogućnost zajedničkog gledanja videa u stvarnom vremenu, koja bi trebala da bude dostupna svima do kraja godine.
Izvor: jutarnji.hr/SEEbiz