Mercedes testira autonomnu vožnju 4. nivoa
Mercedes-Benz je postigao značajnu prekretnicu u tehnologiji autonomne vožnje, postavši prvi strani proizvođač automobila koji je obezbedio dozvolu za sprovođenje testova autonomne vožnje nivoa 4 (L4) na gradskim putevima i autoputevima u Pekingu. Ova dozvola označava napredak u odnosu na odobrenje za testiranje nivoa 3 (L3) koje je kompanija dobila krajem prošle godine.
Mercedes-Benz je 2. avgusta najavio da će rasporediti dve posebno naknadno opremljene limuzine S-Klase opremljene naprednim nizovima senzora, uključujući lidar, radar sa milimetarskim talasima i kamere, kako bi olakšao ove testove. Vozila će se kretati po kompleksnom urbanom pejzažu i autoputevima Pekinga autonomno, obavljajući zadatke kao što su parkiranje, promena traka i navigacija kružnim tokovima bez ljudske intervencije.
Autonomna vozila L4 mogu da obavljaju većinu zadataka vožnje nezavisno, iako vozač i dalje može da zahteva kontrolu ako je potrebno. Ovi testovi imaju za cilj da procene sisteme percepcije sa više senzora autonomne vožnje visokog nivoa i njihove performanse u ekstremnim uslovima. Mercedes-Benzovo istraživanje se takođe fokusira na integraciju percepcije i regulacije kako bi se poboljšala bezbednost i efikasnost.
Kina progresivno otvara svoje gradske i autoputeve za testiranje autonomnih vozila. Demonstraciona zona autonomne vožnje u Pekingu na visokom nivou, uspostavljena u septembru 2020., služi kao čvorište za više od 20 kompanija za autonomnu vožnju i proizvođača automobila, uključujući Baidu, Poni i Didi. U ovoj zoni nalazi se preko 800 autonomnih vozila u rasponu od dostavnih i šatl vozila do patrolnih automobila.
Dok Mercedes-Benz napreduje u Kini, drugi globalni igrači poput Tesle još uvek čekaju odobrenje za svoje sisteme sa potpunom samovožnjom (FSD) u regionu. Elon Musk je izrazio optimizam da će FSD dobiti odobrenje u Kini i Evropi ove godine, uz očekivanje da bi Teslin Robotaksi servis mogao da bude pokrenut do 2025. Uprkos Muskovim ranim predviđanjima da će dostići nivo 5 autonomije do 2021, Tesla je svoju trenutnu opciju FSD kategorisao kao Nivo 2 za navigaciju kroz regulatorne izazove i izazove osiguranja.
Izvor: autotech.news