Royal Mail uzdrman nakon „sajber incidenta“
Royal Mail saopštava je da se suočava sa ozbiljnim prekidima u svojim međunarodnim izvoznim uslugama nakon, kako je opisao, “sajber incidenta“. „Privremeno nismo u mogućnosti da šaljemo artikle na inostrana odredišta“, navodi Royal Mail, jedna od najvećih svetskih poštanskih i paketnih firmi, u ažuriranju usluge na svojoj veb stranici.
Savetovao je klijentima da privremeno zadrže sve izvozne pošiljke dok se problem reši. Kompanija kaže da ga hiljade preduzeća koristi za izvoz širom sveta.
Royal Mail, deo kompanije International Distributions Services navodi da radi sa spoljnim stručnjacima na istrazi incidenta i da je to prijavio regulatornim i bezbednosnim vlastima.
Britanska služba za zaštitu podataka, Kancelarija komesara za informacije, saopštila je da će se raspitati, dok je Nacionalni centar za sajber bezbednost rekao da sarađuje sa kompanijom zajedno sa Nacionalnom agencijom za kriminal kako bi “potpuno razumeli uticaj”.
Royal Mail star 507 godina, privatizovana je 2013. godine, imala je prošlu godinu tešku, izgubivši milione funti zbog manjeg obima pošte i pogođena serijom štrajkova osoblja u dugotrajnom sporu zbog plata i uslova.
Sindikat radnika u komunikacijama koji predstavlja više od 115.000 poštanskih radnika u Royal Mailu, planira dalju industrijsku akciju u tekućem sporu, sa novim glasanjem koje bi trebalo da bude otvoreno kasnije ovog meseca.
„Sajber incident“ je poslednji na rastućoj listi događaja u oblasti sajber bezbednosti u Britaniji.
Čini se da su Twitter nalozi najmanje dvojice visokih vladinih ministara hakovani poslednjih nedelja, dok je list Guardian istakao prošlog meseca da je pogođen “ozbiljnim IT incidentom” za koji se veruje da je napad na ransomvare.
Royal Mail je saopštio da su njegove usluge uvoza ostale operativne, iako sa manjim kašnjenjima.
Izvor: Reuters