Svima pristupačne inovacije – fokus kompanije Motorola
Na nedavno završenom Sajmu MWC u Barseloni imali smo prilike da razgovaramo s Vladislavom Ivanovom, generalnim menadžerom Motorola Mobility za jugoistočnu Evropu i da iz prve ruke saznamo planove koje ova kompanija ima za naše, ali i za globalno tržište.
Nedavno smo testirali novi Motorola X4 telefon i bili smo veoma zadovoljni njime. Kojom idejom ste se vodili u procesu dizajniranja novog predstavnika serije X?
Dizajn modela X4 jedna je od glavnih prednosti i njemu je posvećeno najviše vremena, a ideja je bila predstaviti telefon pristupačne cene, s jedinstvenim premijum dizajnom. Ovu filozofiju prenećemo i na naredne generacije naših telefona. Pored dizajna, jednako bitna je i kamera telefona, i sve to mora biti uklopljeno u unapred postavljenu cenu. Ova filozofija, koja uključuje kameru, dizajn i cenu, kao tri ključne stvari važiće i za seriju Moto G, s misijom da Moto G globalno postane najprodavanija serija telefona u srednjem segmentu.
Zašto je serija G toliko bitna i zbog čega je tolika pažnja posvećena telefonima srednjeg segmenta?
Troškovi života neminovno idu gore, pa nije baš pametno očekivati od kupaca da plate mnogo novca za nešto što mi možemo ponuditi po mnogo nižoj ceni. Primera radi, ako se vratimo na seriju X, svi proizvođači se „tuku specifikacijama“, megahercima, procesorima, dve, tri, pet kamera, ali ne uzimaju u obzir telefon kao celinu. Zato X4 nudi dobar dizajn, dobre fotografije i sve to po pristupačnoj ceni.
Pored tri glavna elementa kojima se vodite, šta je još bitno kod novih telefona i koje inovacije možemo da očekujemo u budućnosti?
Ono što smo mi prepoznali kao ključne elemente implementiramo u nove telefone, pa tako sve nove generacije imaju podosta opcija upravljanja glasom, gestova i prečica na koje se veoma lako naviknete. Funkcije se prvo implementiraju u vodeće modele, pa se polako „spuštaju“ u niže segmente. Stoga se dobar deo predstavljenih funkcija može naći i na Moto G modelima, ne samo u premijum segmentu, a super primeri su gestovi na koji se ljudi najlakše naviknu – uključivanje LED lampice tako što protresete telefon i aktiviranje selfi kamere „uvrtanjem“ telefona.
Kada govorimo o popularnim Moto modovima, narednoj generaciji i novim modelima koji će biti predstavljeni kasnije tokom ove godine, da li je plan da novi Moto modovi i dalje budu kompatibilni sa starijim telefonima i obratno?
Kada smo kreirali ovu jedinstvenu platformu, obećali smo da ćemo nastaviti da isporučujemo nove mod‑ove koji će biti kompatibilni s telefonima barem tri generacije. To znači da će postojeći mod‑ovi biti u potpunosti kompatibilni s novom generacijom telefona. Ta posvećenost je ono što nas izdvaja od konkurencije i moramo priznati da smo zadovoljni uspehom koji su Moto mod‑ovi postigli, te da smo dosad prodali više od pet miliona telefona serije Z (prve i druge generacije), što možda i ne deluje mnogo, ali pošto je reč o premijum telefonima, u pitanju je kreiranje jednog velikog ekosistema za Moto mod‑ove.
Razvijamo i veliki broj novih mod‑ova, ne samo sami već i s drugim proizvođačima, a sarađujemo i sa IndieGoGo, Polaroid‑om i drugim vendorima, s više od 100 kompanija. Ova priča nije samo marketinška već se radi o realnim inovacijama koje isporučujemo tržištu, pritom pokazujemo da nisu u pitanju samo radne verzije i prototipi, već funkcionalni uređaji koji se veoma brzo mogu naći u prodaji.
S obzirom na postojanje više od 15 Moto modova i na formiranje zdravog ekosistema oko ovih proizvoda, filozofija pametnih telefona menja se u korenu, jer ljudi mogu da kupe telefon, a posle godinu dana da ga jednostavno unaprede novim Moto modom. Koji su planovi za budućnost?
Ideja je da nastavimo sa inovacijama i Moto mod‑ovima, ali isto tako i da podstičemo druge proizvođače da sami razvijaju Moto mod‑ove. Moto mod‑ovi su otvorena platforma i mi ne želimo da ih zadržimo samo za sebe, jer to ne bi imalo previše smisla, već da omogućimo svim interesentima i ljudima sa dobrim idejama da naprave mod‑ove.
Koja je vaša strategija za nastup na srpskom tržištu? Planirate li da promenite dosadašnji pristup?
Naša globalna strategija, koja će naravno biti primenjena i na srpsko tržište, obuhvata poboljšanu komunikaciju s medijima kako bi se javnost na vreme upoznala s novim uređajima, ali takođe, imamo dogovore sa sva tri telekomunikaciona operatora i očekujemo da će se novi uređaji vrlo brzo nakon predstavljanja naći u njihovim ponudama.
Srbija je zemlja u kojoj brend Motorola ima dugu tradiciju, što seže od popularnih policijskih voki‑tokija, koji se i danas u žargonu zovu „Motorola“ iako su možda od nekog drugog proizvođača. Čak postoji i pesma „Motorolo, policijsko kolo“, da ne govorimo o Motorola Razr, jednom od najpopularnijih telefona na našem tržištu. Da li i kako planirate da iskoristite tu popularnost?
Ta popularnost brenda Motorola i policijskih voki‑tokija, nije vezana samo za Srbiju već i za Bugarsku, iz koje ja dolazim, gde je Motorola bila sinonim za komunikaciju bezbednosnih snaga. Naprosto, Motorola je jak brend na ovim prostorima i mi ćemo nastaviti da nastojimo da tržištu predstavljamo nove, dobre i cenovno pristupačne uređaje, kao što smo to i dosad radili.