Taktički generatori pokretani hidrogenom

Kancelarija za ekspedicionu energiju marinaca (E2O), Naval Information Warfare Center Pacific (NIVC PAC) i Jedinica za odbrambene inovacije (DIU) udružili su se kako bi iskoristili komercijalna rešenja koja mogu da konvertuju vodu u vodonik u izolovanim okruženjima. Dobijeni vodonik će se koristiti za napajanje bespilotnih vazdušnih sistema (UAS), opreme malih jedinica, balona i taktičkih vozila. 

 Korišćenje vodoničnih gorivnih ćelija daje operativnim snagama nove mogućnosti. To uključuje duži domet leta i vožnje, manje elektronskog otiska, manje zahteve za održavanjem, veću energetsku otpornost i, što je najvažnije, smanjenu zavisnost od lanaca snabdevanja gorivom, koji su podložni poremećajima u spornim logističkim okruženjima. 

 „Kompanije za komercijalnu tehnologiju i energetiku prednjačile su u kreiranju rešenja i mogućnosti na bazi vodonika, a HiTEC program pomaže da se sakupe neke od tih dobitaka kako bi se omogućile operativne sposobnosti u spornom logističkom okruženju“, rekao je Andrev Mavdslei, menadžer programa DIU HiTEC. „Sa ovom novom sposobnošću i generisanjem energije vodonika na taktičkoj ivici, male jedinice će biti u stanju da se samostalno održavaju na udaljenim lokacijama i manje će se oslanjati na lance snabdevanja gorivom

Pročitajte i:  SAD, EU i izazovi u sektoru poluprovodnika

 DIU je nedavno izabrao Zepher Flight Labs i NovaSpark Energy za prototip prikolice za proizvodnju vodonika za eksperimentisanje na terenu i za informisanje budućih operativnih zahteva. Ovi prodavci su izabrani iz veoma konkurentnog polja kandidata za komercijalne tehnološke kompanije. 

 Dodatni HiTEC saradnici i evaluatori projekta uključuju USINDOPACOM, Kancelariju za ekspedicionu energiju marinaca, Centar za pomorsko informaciono ratovanje Pacifik, Laboratoriju za pomorsko istraživanje, Centar za sisteme kopnenih vozila američke vojske i Ministarstvo energetike SAD. 

 NovaSpark Energy i Zepher Flight Labs grade HiTEC prototipove tokom 2024. godine i biće spremni za testiranje i eksperimentisanje na terenu početkom 2025. godine. 

Izvor: mobilityengineeringtech.com

Facebook komentari:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *