Teslin profit je blago poboljšan
Tesla je prijavio zaradu od 7,9 milijardi dolara neto prihoda uz 25,2 milijarde dolara prihoda tokom četvrtog kvartala 2023. Cifre predstavljaju povećanje prihoda, u odnosu na 24,3 milijarde dolara u isto vreme prošle godine.
Profitne marže kompanije su se blago poboljšale, ali su i dalje niže u odnosu na prošlu godinu. Kompanija je prijavila marže od 8,2 posto, što je neznatno više od 7,6 posto u prethodnom kvartalu, ali manje sa prošlogodišnjih 16 posto.
Tesla je nekada imao istorijsku profitnu maržu, ponekad i do 20 odsto, ali niz sniženja cena doveo je do toga da njegove nekada hvaljene marže padnu na više zemaljske teritorije, zabrinjavajući investitore.
Takođe, manje Tesla vozila se kvalifikuje za federalni poreski kredit za EV, zahvaljujući strogim novim pravilima za nabavku materijala za baterije. Performansna verzija modela 3, verzija modela Ks za dugi domet i tri verzije modela I i dalje se kvalifikuju za puni poreski kredit od 7.500 dolara, koji se sada može primeniti na prodajnom mestu.
Bio je to prilično značajan kvartal za kompaniju, sa dugo očekivanim izdanjem veoma polarizovanog Cibertrucka, kao i vestima da će osvežena verzija Modela 3 doći u Severnu Ameriku. Ali nedavne priče visokog profila, kao što je Hertz koji je zamenio deo svog voznog parka Tesle automobilima na benzin i Teslina neispravna mreža za punjenje u gradovima po hladnom vremenu poput Čikaga, umanjile su izglede za kompaniju u 2024.
Tesla se takođe suočava sa egzistencijalnim izazovom da izgubi svoje mesto kao najveći svetski proizvođač elektrificiranih vozila u korist BID-a. Kineska kompanija je saopštila da je 2023. proizvela 3,02 miliona električnih vozila, u poređenju sa Teslinim 1,81 milion automobila. Međutim, BID-ove brojke uključuju 1,6 miliona električnih automobila na baterije i 1,4 miliona hibridnih vozila – tako da Tesla i dalje može da tvrdi da je najveći proizvođač čistih električnih vozila.
Nekoliko sati pre nego što je objavljen izveštaj o zaradi, Reuters je izvestio da Tesla planira da počne proizvodnju potpuno novog električnog krosover vozila sredinom 2025. Kompanija je očigledno pozvala dobavljače da daju ponude za rad na automobilu i predviđa proizvodnju 10.000 vozila nedeljno. Špekulacije su da bi ovo moglo biti Teslino dugo obećano vozilo od 25.000 dolara za potrošače na masovnom tržištu.
Ali Musk čini investitore nervoznim davanjem izjava o izdvajanju Teslinog rada veštačke inteligencije u zasebnu kompaniju ako ne bude u mogućnosti da poveća veličinu svog vlasništva. Takav potez bi drastično umanjio vrednost kompanije, koja je u velikoj meri zasnovana na futurističkim vibracijama.
Izvor: TheVerge