Veliki se klade na silikonske – anodne baterije
Performanse litijum-jonske baterije su dostigle plato poslednjih godina, ali napredak u tehnologiji obećava da će uskoro biti na vidiku nove visine. Pokazalo se da baterije napravljene od silicijuma umesto grafita — materijala koji se danas najčešće koristi u anodama baterija — omogućavaju znatno veću gustinu energije i brže punjenje.
„Silicijumska anoda ima 10 puta veću gustinu energije od grafita“, kaže izvršni direktor Kang Sun iz Amprius Technologies, jedne od kompanija koje rade na ovoj tehnologiji.
„Pokazali smo da možemo da napunimo do 80 procenata za manje od šest minuta“, dodao je Jon Bornstein, glavni operativni direktor kompanije. Amprius već radi sa Erbasom, Vojska SAD, AeroVironment i BAE Systems na ranim iteracijama svojih silicijum-anodnih baterija.
Sila Nanotechnologies, koju je pokrenula grupa bivših Tesla inženjera baterija, takođe radi na tehnologiji silicijum-anode. Kompanija je na tržištu od 2021. godine sa svojim Titan Silicon proizvodom koji se koristi u WHOOP fitnes trackeru. Sada se širi u automobilsku proizvodnju.
„Naš prvi automobilski kupac će biti Mercedes“, rekao je izvršni direktor i suosnivač Gene Berdichevsky. „Najavili su ugovor o snabdevanju sa nama da nas stave u svoja električna vozila i počeće sa kultnim G Vagonom.
Porsche takođe planira da koristi tehnologiju silicijum-anode u svojim vozilima, a investirao je i u državnu firmu Group14 Technologies sa sedištem u Vašingtonu.
„Šef istraživanja i razvoja za Porsche… rekao je, u Porscheu, duša vozila su motor i transmisija… oni veruju da će sledeća duša vozila biti baterija,” izvršni direktor Grupe14 i rekao je suosnivač Rick Luebb. Sve tri kompanije najavile su planove da u narednih nekoliko godina izgrade domaće proizvodne kapacitete od gigavat sati. Finansijska podrška je stigla od Ministarstva energetike SAD kao deo infrastrukturnog zakona predsednika Bajdena za jačanje američkih lanaca snabdevanja i proizvodnje baterija.
Izvor: cnbc