Frances Haugen i pad Facebook-a, WhatsApp-a i Instagram-a
U manje od dvadeset i četiri sata otkriven je identitet uzbunjivača Facebook-a i desio se pad Facebook-a, Instagram-a i WhatsApp-a. Da li je reč o novom tehnološkom ratu i da li su ova dva događaja povezana?
Uzbunjivač koji je upozoravao na probleme
U istom danu desila su se dva zanimljiva događaja koje prenose gotovo svi svetski mediji i oba se tiču kompanije Facebook. Naime, uzbunjivač je otkrio svoj identitet. Reč je o Rrances Haugen koja je ranije ukazivala na “curenje podataka” iz Facebook-a. Radila je kao menadžer proizvoda u timu za građanski integritet Facebooka, a u nedelju je dala interviju za CBS. Izjavila je da Facebook u većini slučajeva prednost daje rastu a ne bezbednosti podataka.
Frances Haugen je tokom ove godine napustila kompaniju jer je bila kako kaže ogorčena. Pre otkaza je kopirala veliki broj internih beleški i dokumenata. Navedene dokumente je dala Wall Street Journal-u koji ih je u poslednje tri nedelje objavljivao u serijama.
Na osnovu ovih dokumenata je pokazano da se Facebook drugačije odnosi prema slavnim ličnostima, političarima i značajnim korisnicima u odnosu na ostale “obične” korisnike. Sistem za zaštitu podataka, primera radi, se ne koristi u slučaju “običnih” korisnika. Iako su akcionari zahtevali jednak tretman korisnika to se nikada nije dogodilo.
Negativan uticaj
Istraživanje koje je Facebook interno sproveo je pokazalo da Instagram negativno utiče na mentalno zdravlje tinejdžera, međutim ove podatke nisu podelili javno. Već su promovisali Instagram kao mesto otvoreno za mlade. Negativan uticaj na mlade se u najvećoj meri manifestuje kroz depresiju i anksioznost. Naime, 32% anketiranih je reklo da je nezadovoljno svojim telom i da je na to u velikoj meri uticao Instagram.
Facebook je demantovao sve navode bivše zaposlene. Jedan od glavnih argumenata koji su izneli se tiče ulaganja u sistem zaštite podataka. I samo nekoliko sati od ovog “dijaloga” desio se pad Facebook, Instagram i Whatsapp platforme širom sveta. Brojni korisnici od 18h po našem vremenu su se požalili da ne mogu da pristupe ovim društvenim mrežama. Facebook je istakao da je svestan problema koji korisnici imaju širom sveta i da rešavaju problem, uz izvinjenje za neprijatno iskustvo.
Svi svetski mediji danas prenose ove dve informacije. Ako se vodimo idejom da je i loša reklama dobra reklama, onda se famozni dan može nazvati odličnim reklamnim danom za Facebook. Možda i cela nedelja u kojoj će se još ispitivati navodi koje je dala Frances Haugen a i razlog pada ovih mreža.
Izvor: BBC