BIZIT 11 - prvi dan

Hyundai i ZEISS koriste vetrobran kao ekran 

Hyundai Mobis je najavio partnerstvo sa nemačkim optičkim gigantom ZEISS za razvoj tehnologije holografskog displeja vetrobranskog stakla (Holographic HUD). Ova inovacija sledeće generacije će transformisati šoferšajbne vozila u transparentne ekrane preko celog ekrana, omogućavajući vozačima i putnicima da pristupe podacima o vožnji, zabavi i video pozivima direktno na staklu. 

PCPress.rs Image

 Holografski HUD, za koji se očekuje da uđe u masovnu proizvodnju do 2027. godine, ima za cilj da revolucioniše automobilske displeje tako što će neprimetno integrisati digitalni sadržaj u vidnu liniju vozača, eliminišući potrebu za tradicionalnim ekranima na instrument tabli. Obećava da će poboljšati bezbednost vožnje minimiziranjem ometanja i pružanjem osnovnih informacija – kao što su brzina, navigacija i infotainment – bez potrebe da vozači skreću pogled sa puta. 

Hyundai Mobis i ZEISS potpisali su sporazum o poslovnoj saradnji u Hyundaijevom istraživačkom centru u Ionginu, provincija Gieonggi, Južna Koreja, čime je obeležen početak dugoročnog partnerstva. Sa ZEISS-ovom ekspertizom u optičkim tehnologijama i iskustvom Hyundai Mobisa u automobilskim sistemima, kompanije planiraju da razviju sistem koji koristi projektore za prikazivanje sadržaja na specijalizovanom, ultra tankom holografskom filmu koji se nanosi na vetrobransko staklo. 

Pročitajte i:  Mercedes testira autonomnu vožnju 4. nivoa

 Holografski film, tanji od ljudske kose (ispod 100 mikrometara), stvara slike manipulisanjem svetlošću kroz fotohemijska svojstva. Hyundai Mobis će razviti sistem projektora, fokusirajući se na minijaturizaciju, smanjenje buke i upravljanje toplotom, dok će ZEISS isporučiti optičku tehnologiju potrebnu za transparentni ekran. 

Nova tehnologija nudi i praktične i estetske prednosti. Vozači mogu da vide sve informacije vezane za vožnju direktno na vetrobranskom staklu, smanjujući kretanje očiju i povećavajući svest o situaciji. Pored toga, zamenom fizičkih displeja na kontrolnoj tabli, tehnologija obezbeđuje elegantan, nesmetan dizajn kabine. Putnici takođe mogu da koriste vetrobran za zabavu, uključujući gledanje video zapisa ili prisustvovanje video pozivima. 

 Ova inovacija je u skladu sa fokusom Hyundai Mobisa na autonomnu vožnju, info-zabavu i buduću mobilnost i odražava ZEISS-ovo liderstvo u holografskoj projekciji i optoelektronici. Dve kompanije su nedavno demonstrirale radni prototip globalnim proizvođačima automobila, što je izazvalo značajno interesovanje. 

Saradnja ima za cilj lansiranje prvih masovno proizvedenih Holografskih HUD jedinica do 2027. godine, pozicionirajući Hyundai Mobis i ZEISS kao pionire na tržištu koje brzo raste. Prema OMDIA Research-u, tržište holografskih HUD sistema moglo bi da dostigne 7 miliona jedinica do 2030. godine, što ga čini dominantnim trendom u tehnologiji displeja automobila

Pročitajte i:  Zapremina isključuje vodonik za automobile 

Izvor: autotech.news

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *