Nuro se vraća u autonomnu isporuku
Kalifornijsko odeljenje za motorna vozila ove nedelje je odobrilo Nuru da testira svoju treću generaciju autonomnog vozila za isporuku R3 u četiri grada u oblasti Bay Area, dajući AV startapu pozitivan podsticaj nakon suočavanja sa nekim preprekama i finansijskim problemima.
Odobrenje daje Nuru mogućnost da testira svoje vozilo za dostavu bez vozača u Mauntin Vju, Palo Altu, Los Altosu i Menlo Parku. Nurova vozila, koja nemaju sedišta, prozore, volane ili pedale, nisu dizajnirana da prevoze putnike, već samo robu. Uprkos činjenici da rade na javnim putevima, više liče na velike robote za isporuku, zajedno sa jedinicama za skladištenje hrane sa kontrolisanom temperaturom.
Unapređeno geografsko područje predstavljaće treće po veličini — ako ne i drugo po veličini — raspoređivanje vozila u potpunosti bez vozača u Sjedinjenim Državama, nakon Vejmo-a, rekao je za TechCrunch suosnivač Dejv Ferguson, napominjući da je Cruise možda imao veći raspon primene pre nego što je osnovao svoju flote krajem prošle godine.
Nuro takođe ima desetogodišnji komercijalni ugovor sa Uber Eats-om koji je testirao sa vozilima trećih strana.
Nuro već nekoliko godina najavljuje svoj R3, ali je prošle godine odlučio da pauzira planirani proizvodni pogon koji bi doveo do toga da proizvede hiljade vozila u partnerstvu sa kineskim proizvođačem električnih automobila BYD. Nuro, nakon što je prikupio preko 2 milijarde dolara od investitora visokog profila — brzo je sagorevao novac. Nakon dva kruga otpuštanja u poslednje dve godine, Nuro je restrukturirao svoj tim kako bi se fokusirao na ispravan deo autonomije. To je značilo stavljanje proizvodnje vozila i komercijalnih operacija u zadnju stranu.
Ferguson je za TechCrunch rekao da Nuro još uvek nema neposredne planove za ponovno pokretanje proizvodnje ili teške komercijalne operacije. Kompanija ostaje hiper-fokusirana na testiranje i validaciju svoje nove AI arhitekture, a Ferguson kaže da taj pristup počinje da isplaćuje dividende.
„Zapravo smo dramatično ubrzali naš napredak autonomije, pa čak i vremenski okvir oko autonomije“, rekao je Ferguson. „Dakle, to je softver, očigledno, kao i hardver, sensing, računar koji je vezan za taj softver za autonomiju u postavci [nivo 4].”
Poboljšanja u veštačkoj inteligenciji, kako na nivou kompanije tako i na nivou industrije, pomogla su Nuru da napravi taj korak. Ferguson je rekao da je u poslednjih nekoliko godina Nurov pristup evoluirao da koristi jedan do dva veoma velika osnovna modela veštačke inteligencije koji obavljaju mnoge zadatke – kao što su mapiranje, lokalizacija, percepcija, predviđanje i planiranje – na jednom mestu, što dovodi do poboljšanih performansi i efikasnosti. Nuro zatim kombinuje ovo sa tradicionalnijim sistemom, gde se svi ti zadaci obavljaju na sopstvenim AI modelima, da bi potvrdio svoju AI u realnom vremenu.
Izvor: techcrunch.com