BIZIT 2024

Expedia želi da koristi AI da isključi Google 

Veb lokacija za putovanja Expedia želi da navede ljude da započnu pretragu putovanja na njenom sajtu pomoću veštačke inteligencije umesto da koriste eksterni pretraživač. 

PCPress.rs Image

Expedia već koristi veštačku inteligenciju za neke funkcije korisničke podrške i da pomogne vlasnicima nekretnina da opišu svoje domove i hotele. Kompanija se nada da će joj AI u budućnosti pomoći da preporuči destinacije za putovanja kupcima na osnovu prethodnih putovanja i da dovede više direktnog saobraćaja na svoju veb lokaciju. To je dugoročni plan za promenu ravnoteže moći na vebu – iako je još uvek u najranijim fazama za kompaniju. 

Rajesh Naidu, glavni arhitekta i šef upravljanja podacima u Expedia, kaže da je cilj da se korisnici počnu na svojim putovanjima na jednom mestu. Expedia se nada da će proizvesti preporuke obučene sa svojom bibliotekom informacija o letovima i hotelima i na osnovu korisničkih preferencija putovanja. „Mogući da obučimo velike jezičke modele na našim podacima, ovih bogatih podataka od 70 petabajta koje smo prikupili tokom godina, na kraju možemo da preporučimo mesta za odlazak i boravak i radnje i da nastavimo da to usavršavamo i personalizujemo“, Naidu kaže The Verge u intervjuu. 

Pročitajte i:  Otkazana premijera prvog filma koji je napisao AI

Prema Naidu-u, kada ljudi planiraju putovanja, često počinju tako što odlaze u pretraživač da traže destinaciju. Tek tada posećuju usluge poput Expedia da bi počeli da rezervišu putovanja i smeštaj. Nema ničeg lošeg u tome da odete na Google i unesete „najbolji odmor koji nije hladan i koji nije tako daleko od Njujorka“, ali Naidu veruje da postoji vrednost u još većoj racionalizaciji procesa planiranja putovanja. 

Putovanja su jedan od primera koje evanđelisti veštačke inteligencije koriste kada govore o moći pomoćnika veštačke inteligencije. Zamislite da morate da rezervišete let, tako da sve što treba da uradite je da kažete željeno vreme leta i aviokompaniju, a AI će to rezervisati za vas. Expedia-in predlog zvuči kao srednja tačka: veštačka inteligencija još uvek ne može da rezerviše sve za kupce, ali cilj je da navede ljude da planiraju svoje putovanje na jednom mestu – znate, kao putnički agenti pre nego što im internet rezervacija preuzme posao. 

Bivši finansijski direktor Expedia Jeff Hurst svedočio je tokom antimonopolskog suđenja SAD protiv Google da iako je sajt za putovanja povećao svoje uplate Google za oglasni prostor, saobraćaj se nikada nije povećao nakon što je pretraživač počeo da prikazuje letove i hotele. Vertikalni pretraživači — sajtovi koji su specijalizovani za traženje informacija o jednoj stvari, poput recenzija o putovanjima ili restoranima — imaju dugu i problematičnu vezu sa gigantom za pretragu. I što više Expedia isključuje posrednika u Google, to više prihoda može da dobije. Kada sam priznao da sam počeo da rezervišem nedavni odmor pomoću Google pretrage pre nego što sam se našao na Ekpedia-u u potrazi za hotelima, Naidu je čak u šali istakao da sam svoj novac dao Google pre Expedia-a.  

Pročitajte i:  Pomama na platformi X: Prete nam lažnim AI slikama

Dok sve-u-jednom personalizovano planiranje putovanja još uvek nije dostupno na Expedia, usluga već dugo koristi algoritme mašinskog učenja za praćenje cena letova i pronalaženje hotela. U martu 2020. lansirao je alat Virtuelni pomoćnik kako bi pomogao klijentima u pitanjima nakon rezervacije kao što su povraćaj novca i potvrda datuma boravka, a zatim je u aprilu najavio dodatak za čet-bot za korisničku podršku koji pokreće ChatGPT. Kompanija takođe vodi veb lokaciju za iznajmljivanje za odmor Vrbo, koja koristi veštačku inteligenciju da pomogne u pisanju opisa domova vlasnika nekretnina i proceni kvaliteta fotografija. 

I druge turističke kompanije su investirale u veštačku inteligenciju — Airbnb je u novembru kupio startap Gameplanner.AI za planiranje putovanja koji pokreće veštačka inteligencija. 

Izvor: TheVerge

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , ,