Prodaja EV raste samo 21% u 2024.
Najnovije prognoze globalne tehnološke obaveštajne kompanije ABI Research pokazuju da se očekuje da će globalna prodaja električnih vozila (EV) porasti za 21% u 2024. i 19% u 2025. Ovo predstavlja značajan pad u odnosu na stope rasta od 31% u 2023. i 60% u 2022.
„Nedostatak punjača i ograničen domet nisu krivi za ovaj pad. Očigledno je iz podataka o prodaji i izjava proizvođača originalne opreme (OEM) da tržište električnih vozila usporava i ne ispunjava svoje ciljeve. Iako se nedovoljna infrastruktura za punjenje i ograničenja dometa često navode kao razlozi za ovo usporavanje, oni ne objašnjavaju u potpunosti stagnaciju, posebno imajući u vidu da se ovi aspekti zapravo poboljšavaju, a ne pogoršavaju. Pored toga, ova objašnjenja ne uzimaju u obzir trendove specifične za region koji podstiču promene u sektoru električnih vozila“, kaže Dylan Khoo, analitičar industrije električnih vozila.
Došlo je do stvarne i značajne stagnacije u rastu prodaje električnih vozila u Nemačkoj i Velikoj Britaniji prvenstveno zbog povlačenja subvencija. Ovo je diktiralo narativ za kontinent jer su ovo najveća evropska tržišta automobila, ali je dve trećine rasta evropskih zemalja bilo veće u 2023. nego u prethodnoj godini. Problemi sa prodajom u SAD mogu se pripisati neodrživom oslanjanju na Teslu, koji opada kako ponuda ranih korisnika opada, a tržište se kreće ka masovnom usvajanju.
U međuvremenu, u Kini je tržište sada u periodu linearnog rasta jer su EV-ovi ostvarili tržišni udeo od 36% u 2023. i očekuje se da će činiti više od polovine ukupne prodaje automobila do 2025. BYD je nastavio da snižava cenu EV-a do te mere da su u mnogim segmentima sada iste cene ili jeftiniji od njihovih ekvivalenata motora sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE). Kineska tranzicija električnih vozila je u punom jeku, radi na svoju ruku i više ne zavisi od vladinih subvencija.
„Kina je dala primer svetu koji treba da sledi i pokazala kako da pridobije javnost električnim vozilima. Ako proizvođači automobila mogu da naprave širok spektar električnih vozila po atraktivnoj ceni, ljudi će ih kupiti. Ovde Evropa i Severna Amerika ne uspevaju, što je malo verovatno da će se ispraviti sve dok nove gigafabrike baterija ne postanu operativne i dok više modela ne postane dostupno u drugoj polovini decenije“, zaključuje Khoo.
Izvor: autotech.news