Tehnologija spreja za održavanje avijacije
U domenu održavanja, popravke i remonta pomorske avijacije, transformativna tehnologija je u toku. U srcu ove revolucije je Centar za spremnost flote Jugozapad (FRCSV), gde tim posvećenih inženjera pionir u upotrebi tehnologije hladnog prskanja.
Ovaj inovativni pristup ne samo da poboljšava sposobnost popravke zastarelih aviona, već i utire put za značajne uštede troškova, povećanje spremnosti i koristi za životnu sredinu. Luc Doan, viši inženjer materijala sa skoro tri decenije u FRCSV, predvodio je ovu inicijativu.
Hladni sprej, podskup tehnologija termičkog spreja, ističe se po jedinstvenoj metodi nanošenja metalnog praha. Za razliku od drugih termičkih tehnika koje se oslanjaju na zagrevanje praha do tačke topljenja, hladno raspršivanje pokreće metalni prah velikim brzinama, stvarajući proces u čvrstom stanju bez potrebe za topljenjem. Ova tehnika stvara metaluršku vezu sa podlogom, što rezultira robusnom i izdržljivom popravkom. Ono što razlikuje FRCSV u ovoj oblasti nije samo sama tehnologija već i obim i sofisticiranost njene implementacije. Odeljenje za inženjering materijala može se pohvaliti nizom hladne sprej i prateće opreme, uključujući više sistema hladnog raspršivanja niskog pritiska koje proizvode Centerline i Inovati, kao i VRC sistem hladnog prskanja visokog pritiska, koji je upravo dodat u FRCSV-ov alat za popravku.
Ovi sistemi su sposobni za ručne i robotske operacije prskanja. Ručno prskanje čini više od polovine popravki aviona. Ova sposobnost je dovela do preko 35 odobrenih popravki i restauracije 400 delova, što svedoči o rastućem značaju tehnologije u održavanju i produženju životnog veka mornaričkih aviona. Nijedan od delova popravljenih hladnim sprejom se nije vratio u depo jer popravka nije u funkciji, tako da znamo da tehnologija radi.
Finansijski, uticaj hladnog spreja na FRCSV je dubok. Sa preko 35 odobrenih popravki na različitim platformama i tehnologija dovelo je do značajnih ušteda i izbegavanja troškova. Ove popravke se kreću od pojedinačnih komponenti do popravki u avionu. Oštar kontrast sa visokim troškovima i dugim rokovima isporuke povezanih sa nabavkom novih delova.
Izvor: techbriefs.com