Threads je konačno dostupan u Evropi
Threads se pre skoro pola godine pojavio u Sjedinjenim Državama.
Aplikacija je sada i zvanično dostupna na vebu
Threads je konačno stigao u Evropu i to skoro nešto više od pet meseci nakon lansiranja u Sjedinjenim Državama, Velikoj Britaniji i drugim delovima sveta. Aplikacija je sada zvanično dostupna na vebu. Takođe, stigla i na iOS i Android platforme nakon kratkog odlaganja.
Navodno je do kašnjenja došlo zbog Zakona o digitalnim tržištima Evropske unije (DMA) koji će stupiti na snagu 2024. godine. Kao jedan od sedam “gatekeepers-a“, Meta je želela da osigura usklađenost sa DMA zakonom, posebno u vezi sa pravilima deljenja podataka između aplikacija. U skladu s politikom EU, aplikacija takođe omogućuje korisnicima pristup platformi bez potrebe za kreiranjem profila.
Threads je lansiran 5. jula
Threads je lansiran 5. jula na mobilnim uređajima sa osnovnim setom funkcija. Aplikacija je zahtevala od korisnika da se prijave koristeći svoje Instagram naloge. Threads je bio sličan X-u kada je lansiran. Aplikacija je tada podržavala tekstualne postove do 500 znakova, fotografije i video zapise do pet minuta. Takođe, omogućila je korisnicima da ograniče svoje odgovore i blokiraju ili prijave druge korisnike.
Nakon toga je dodata verzija za veb, kao i opcija praćenja, mogućnost slanja Threads postova na Instagram, sortiranje liste pratilaca, lajkovani postovi i još mnogo toga. Ukratko, Threads je postao snažan rival X-u i drugim aplikacijama.
Takođe, Meta je počela sa testiranjem mogućnosti da Threads postovi budu dostupni na Mastodon-u i drugim aplikacijama. Kompatibilnost sa decentralizovanom uslugom “ActivityPub” i mogućnost objavljivanja na drugim aplikacijama bile su ključno obećanje koje je Meta dala prilikom lansiranja Threads-a.
Uspon Threads-a došao je sa strmim padom X-a. Između mnogih problema X je nedavno izgubio brojne ključne oglašivače nakon što je Musk podržao antisemitski post.
Threads se ipak nalazi u nesigurnoj poziciji. U početku je predstavljao pravu senzaciju. Aplikacija je dobila 100 miliona korisnika samo pet dana nakon lansiranja, a prema istraživačkoj kompaniji Quiver Quantitative, imala je 141 milion korisnika do 10. novembra.
Međutim, broj dnevnih aktivnih korisnika fluktuirao je i strmoglavio se mesec dana nakon lansiranja. Ipak, sada bi aplikacija trebala da dobije ogoman podsticaj sada kada je dostupna u Evropi. Meta svakako ima moć i novac da Threads učini uspešnim i omogući mu da preskoči potencijalne konkurente.
Izvor: Engadget