Top50 2024

Vozila trećeg nivoa autonomije su na putevima 

Sada kada Mercedes uvodi tehnologiju SAE nivoa 3 bez vozača u Nemačku i SAD, pitanje koje se svi na automobilskom tržištu postavljaju je „kada i kako će se ovo preliti na masovno tržište?“. 

PCPress.rs Image

 Iznova i iznova, Mercedesova vodeća luksuzna limuzina, S-Klasa, bila je pionir i postavljač trendova kada su u pitanju buduće tehnologije za putničke automobile. Možda neće uvek biti prvi koji će usvojiti novu tehnologiju, u stvari, Honda je tehnički prva počela sa nivo 3 vozilima. Nivo 3 u Nemačkoj i SAD znači da će, po prvi put, vozači u ovim zemljama moći da skinu ruke sa volana, noge sa pedala i paze na vožnju. 

 Ostali će se uskoro pridružiti klubu trećeg nivoa. Tesla, General Motors i Ford mogu ponuditi vožnju bez upotrebe ruku na autoputevima u SAD, ali nijedan od ovih sistema nije sertifikovan za nivo 3. Ova razlika znači da vozač uvek treba da obrati pažnju na to šta vozilo radi. Štaviše, vozač je uvek odgovoran za vozilo, a ako dođe do nesreće, onda okrivljavanje automobila koji voze verovatno neće pobediti na sudu. Međutim, sada kada Mercedes ima sertifikovano vozilo nivoa 3, oni će brzo reagovati. 

Pročitajte i:  Hyundai i Waymo najavljuju partnerstvo

Čak ni ovo nisu glavna vozila. Tesla sada naplaćuje 15.000 američkih dolara za svoje vrhunske funkcije „potpune samovožnje“, dok su Super Cruise i Blue Cruise iz GM-a i Forda, dostupni samo na vrhunskim vozilima. Biće potrebno malo više vremena da tehnologija prodre na masovno tržište. 

 Ukupno tržište automobila se polako automatizuje tokom vremena, sa naprednim sistemom za pomoć vozaču (ADAS) koje sve više usvajaju i mogućnosti. Danas je teško kupiti vozilo bez funkcija kao što su automatsko kočenje u nuždi (AEB), adaptivni tempomat ili sistemi za pomoć pri zadržavanju trake (LKAS). U stvari, IDTechEk je izmerio da je broj vozila nivoa 2, koja kombinuju ACC i LKAS, porastao za 20% između 2021. i 2022. IDTechEk očekuje da će 2023. godine vozila nivoa 2 činiti skoro 41% prodaje novih automobila, što je skoro duplo više procenjeno na 21% u 2020. 

 Karakteristike kao što su ACC i LKAS sada bi se mogle nazvati mainstream, sa 91% automobila koji se danas prodaju ili imaju ACC kao standard ili opciju i 86% za LKAS. Međutim, bilo je potrebno više od 15 godina da se dođe do ove tačke, pri čemu je LKAS prvi put viđen 2007., a ACC 1999. Prikladno je da je Mercedes S-Klasa prvi usvojio ACC sistem koji je kontrolisao gas i kočnice kako bi održao razmak do vozila ispred. Dakle, pitanje je da li će biti potrebno još 15 godina, 20 godina ili čak više da se SAE nivo 3 smatra glavnom tehnologijom? I pored toga, koliko dugo će industrija čekati na sisteme nivoa 4?

Pročitajte i:  Manja verovatnoća da će u SAD kupovati EV

Izvor:  autotech.news

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , ,