BIZIT 11 - prvi dan

AI kopilot poboljšava ljudsku preciznost za bezbedniju avijaciju

Zamislite da ste u avionu sa dva pilota, jednim čovekom i jednim kompjuterom. Obojica imaju svoje „ruke“ na kontrolerima, ali uvek traže različite stvari. Ako oboje obraćaju pažnju na istu stvar, čovek može da upravlja. Ali ako se čovek dekoncentriše ili nešto propusti, kompjuter brzo preuzima kontrolu.

PCPress.rs Image

Upoznajte Air-Guardian, sistem koji su razvili istraživači iz Laboratorije za računarske nauke i veštačku inteligenciju MIT (CSAIL). Dok se savremeni piloti bore sa naletom informacija sa više monitora, posebno u kritičnim trenucima, Air-Guardian deluje kao proaktivni kopilot; partnerstvo između čoveka i mašine, ukorenjeno u razumevanju pažnje.

Ali kako tačno određuje pažnju? Za ljude, koristi praćenje oka, a za nervni sistem se oslanja na nešto što se zove “mape vidljivosti”, koje tačno određuju gde je usmerena pažnja. Mape služe kao vizuelni vodiči koji ističu ključne regione unutar slike, pomažući u shvatanju i dešifrovanju ponašanja složenih algoritama. Air-Guardian identifikuje rane znake potencijalnih rizika kroz ove markere pažnje, umesto da interveniše samo tokom kršenja bezbednosti kao što su tradicionalni sistemi autopilota.

Pročitajte i:  Notepad i Paint postaju AI alati

Šire implikacije ovog sistema sežu dalje od vazduhoplovstva. Slični mehanizmi kooperativne kontrole mogli bi se jednog dana koristiti u automobilima, dronovima i širem spektru robotike.

„Uzbudljiva karakteristika naše metode je njena diferenciranost“, rekao je postdoktorand MIT CSAIL Lianhao Yin, vodeći autor novog rada o Air-Guardianu. „Naš kooperativni sloj i ceo proces od kraja do kraja se mogu obučiti. Posebno smo izabrali model neuronske mreže uzročne kontinualne dubine zbog njegovih dinamičkih karakteristika u mapiranju pažnje. Još jedan jedinstveni aspekt je prilagodljivost. Air-Guardian sistem nije krut, može se prilagoditi na osnovu zahteva situacije, obezbeđujući uravnoteženo partnerstvo između čoveka i mašine.”

U terenskim testovima, i pilot i sistem su donosili odluke na osnovu istih sirovih slika prilikom navigacije do ciljne tačke. Uspeh Air-Guardiana je procenjen na osnovu kumulativnih nagrada zarađenih tokom leta i kraćeg puta. Čuvar je smanjio nivo rizika letova i povećao stopu uspešnosti navigacije do ciljnih tačaka.

„Ovaj sistem predstavlja inovativni pristup vazduhoplovstva sa veštačkom inteligencijom usmerenom na čoveka“, dodao je Ramin Hasani, istraživački saradnik MIT CSAIL i pronalazač tečnih neuronskih mreža. „Naša upotreba tečnih neuronskih mreža pruža dinamičan, prilagodljiv pristup, osiguravajući da AI ne treba samo da zameni ljudsko rasuđivanje, već ga dopunjuje, što dovodi do poboljšane bezbednosti i saradnje na nebu.

Pročitajte i:  Automatizacija posla: AI roboti sortiraju otpad

Prava snaga Air-Guardiana je njegova osnovna tehnologija. Sa svojim kooperativnim slojem zasnovanim na optimizaciji koristeći vizuelnu pažnju ljudi i mašina, i tečne zatvorene neuronske mreže neprekidnog vremena (CfC) poznate po veštini u dešifrovanju uzročno-posledičnih veza, analizira dolazne slike za vitalne informacije. Ovo dopunjuje algoritam VisualBackProp, koji identifikuje fokusne tačke sistema unutar slike, obezbeđujući jasno razumevanje njegovih mapa pažnje.

Air-Guardian najavljuje novo doba sigurnijeg neba, nudeći pouzdanu sigurnosnu mrežu za one trenutke kada se ljudska pažnja pokoleba.

Izvor: techbriefs.com

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , , , ,