Google ponovo ismejava Apple
Google ponovo razmatra reklamnu kampanju „Get The Message“ započetu prošle godine kako bi izvršio pritisak na Apple da usvoji Rich Communication Services, ili RCS, protokol za razmenu poruka. Najnovija serija uključuje novi sadržaj i bezobrazan video koji reklamira lažni „iPager“ gadžet — Apple-ov alat za pretvaranje iMessages poruka poslanih na Android uređaje u staromodne SMS i MMS.
„iPager nije stvaran, ali problemi koje Apple izaziva korišćenjem SMS-a jesu“, rekao je Google u opisu videa na YouTube. „Učinimo slanje SMS-a boljim za sve i pomozimo Appleu #GetTheMessage i nadogradimo na RCS.“
RCS nudi nekoliko poboljšanja za razmenu poruka, uključujući enkripciju od kraja do kraja, potvrde o čitanju i mogućnost deljenja fotografija i video zapisa visoke rezolucije. iMessage nudi slične funkcije, ali samo za poruke koje se šalju između drugih korisnika iMessage-a, što dovodi do toga da se korisnici Androida vide kao smetnje sa zelenim porukama u grupnim porukama – što je pravi problem u zemljama poput SAD gde više od polovine stanovništva koristi iPhone.
Mobilni operateri i proizvođači telefona kao što je Samsung već su usvojili RCS tehnologiju, ali Apple-ova posvećenost sopstvenom iMessage standardu već neko vreme izaziva gnev Google-a. U januaru prošle godine, Google SVP kritikovao je Apple zbog „sputavanja korisničkog iskustva“ za klijente. Apple nije pomerio svoj stav uprkos Googleovom bezbrižnom maltretiranju – prošle godine na Code Conference, Tim Cook je rekao da svako ko je frustriran njihovim zelenim mehuricima poruka treba da kupi iPhone.
Sudski dokumenti iz Apple-ovog pravnog spora sa Epic Games-om 2021. godine otkrili su da proizvođač iPhone-a svoju iMessage platformu vidi kao ključnu uslugu za zaključavanje kupaca u svoj ekosistem i da veruje da bi prelazak iMessage-a na Android „nas više povredio nego pomogao“. Dakle, pružanje Android korisnicima iskustva sličnog iMessage-u usvajanjem RCS-a je verovatno nisko u Appleovim prioritetima.
Izvor: TheVerge