BIZIT 11 - prvi dan

Facebook razbija globalnu kampanju dezinformacija

Meta je uklonila hiljade naloga u „ono što se čini kao najveća poznata operacija tajnog uticaja na više platformi na svetu“, navodi kompanija u izveštaju o transparentnosti. Operacija je ciljala više od 50 platformi, uključujući Facebook, Instagram, X (ranije Twitter), YouTube, TikTok i Reddit.

PCPress.rs Image

Kampanja je promovisala „pozitivne komentare“ o Kini i provinciji Sinđijang, gde je kineska vlada optužena za kršenje ljudskih prava i prisilni rad protiv pripadnika ujgurske etničke manjine. Drugi postovi kritikovali su američku, zapadnu spoljnu politiku, a novinare i istraživače smatraju „kritičarima“ kineske vlade, navodi Meta.

Kampanja uticaja je bila bazirana u Kini, ali je bila usmerena na „mnoge regione“, kaže Meta, uključujući SAD, Tajvan, Australiju, Veliku Britaniju i Japan. Meta kaže da je uspela da poveže operaciju sa „pojedinci povezanim sa kineskim organima za sprovođenje zakona“ i sličnim kampanjama koje pokušava da iskori od 2019. godine, a koje su zajedno nazvane „Spamouflage“.

Meta je pronašla grupe lažnih naloga za koje se činilo da se objavljuju po redovnom rasporedu, što sugeriše da su ljudi iza njih možda radili zajedno u zajedničkoj kancelariji sa pauzama za obrok. Oni bi širili sličan sadržaj na više platformi, sa obmanjujućim naslovima poput „SAD Bombardovanje Severnog toka je prvi korak u „evropskom planu uništenja“.

Pročitajte i:  Zuckerberg - nema veze između društvenih mreža i mentalnog zdravlja

Sve u svemu, Meta je uklonio 7.704 Facebook naloga, 954 stranice, 15 grupa i 15 Instagram naloga. Uprkos širini operacije, nije uspela da pridobije previše autentičnih sledbenika, navodi Meta. Mreža je nabavila „stranice sa neželjenim sadržajem čije je neautentično praćenje verovatno dolazilo sa farmi lažnih angažmana“. Mnogi sledbenici su bili lažni i sa mesta uključujući Vijetnam, Bangladeš i Brazil koje nisu bile lokacije na koje je kampanja dezinformacija verovatno planirala da cilja.

Mreža Spamoflouage sve više cilja na manje platforme otkako je Meta počela da je razbija 2019. godine, kaže se u izveštaju. To uključuje regionalne platforme kao što su kineski finansijski forum naniangmonei.com i australijski lokalni forum Melbournechinese.net.

Iako je to najveća kampanja dezinformacija, to nije bila jedina koju je Meta danas označila u svom izveštaju. Uklonio je desetine naloga povezanih sa nekoliko drugih kampanja tajnog uticaja koje su ciljale Tursku i koje su kršile njene politike. I nakon što je prošle godine razbila rusku operaciju širenja dezinformacija o ratu u Ukrajini, Meta kaže da se kampanja od tada proširila sa ciljanih zemalja u Evropi na ciljanje nove publike u SAD i Izraelu. Pretvaranje u novinske kuće bila je ključna taktika koju mnoge od ovih kampanja dele.

Pročitajte i:  Facebook pokušava da vrati mlađe korisnike tako što izbacuje lokalni sadržaj u prvi plan

Izvor: TheVerge

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: ,