YouTube – gledajte više vesti iz „autoritativnih izvora“
YouTube prihvata vesti iz „autoritativnih izvora“ u vreme kada Meta nerado promoviše teške vesti ili politiku na Threads-u, a vlasnik X Elon Musk zauzeo je odbojan stav prema „nasleđenim medijima“. Google-ova video platforma uvodi novo „imerzivno iskustvo stranice za gledanje“ na mobilnom uređaju koje je dizajnirano da predloži više sadržaja vesti kada korisnici gledaju video snimke sa vestima. Takođe planira da potroši 1,6 miliona dolara za promociju kreiranja vesti za svoju Shorts uslugu.
Nova stranica za gledanje na YouTube –u će se pojaviti kada otvorite video koji ima ikonu novina i istaći će relevantne dugačke video zapise, streamove uživo, podkastove i kratke video snimke ispod sadržaja koji se trenutno reprodukuje. „Verujemo da će ovo ažurirano iskustvo vesti pomoći gledaocima da pristupe nizu verodostojnih i raznolikih glasova kada žele da zarone u temu vesti“, navodi se u Google-ovom blogu.
Snimak YouTube funkcije koju deli video platforma pokazuje kako će otvaranje PBS videa o poplavama u Pakistanu navesti više video zapisa o istom događaju vesti ispod njega pod naslovima kao što su „Najnovija ažuriranja“, „Objašnjenja i komentari“, „Vesti uživo“. Preporučeni video snimci su svi od velikih izdavača vesti kao što su The Associated Press, Sky News i CBS Evening News.
Prema Google-u, novo iskustvo stranice za gledanje će u početku biti predstavljeno na mobilnim uređajima u oko 40 zemalja i proširiće se na interfejse za desktop i dnevne sobe u budućnosti.
U međuvremenu, video platforma u vlasništvu Google-a takođe se obavezuje da će potrošiti 1,6 miliona dolara za promovisanje kreiranja kratkih vesti sa kratkim formatima sa preko 20 organizacija u 10 zemalja. Planira da sarađuje sa novinskim kućama koje već proizvode dugačke video zapise za YouTube kako bi „pokrenuli“ kreiranje kratkog sadržaja vesti.
Google ulaganje u autoritativne vesti na YouTube -u je primetno u vreme kada druge platforme nerado prihvataju vesti iz tradicionalnih mejnstrim medija.
Meta je jasno stavio do znanja da ne planira da se aktivno udvara ili promoviše sadržaj vesti na Threads. „Politika i teške vesti će se neizbežno pojaviti na Threads – donekle i na Instagramu – ali nećemo učiniti ništa da ohrabrimo te vertikale“, napisao je šef Instagrama Adam Mosseri nakon pokretanja usluge. Nedavno je dodao da Threads „neće proaktivno preporučiti sadržaj vesti ljudima koji ga ne traže“.
Na X, platformi koja je ranije bila poznata kao Twitter, Musk nije krio da ne voli štampu. Pod njegovim vođstvom, X više ne prikazuje naslove o člancima koji se dele na platformi i ukinuo je sistem koji je verifikovao novinare. „Skoro nikad više ne čitam vesti o nasleđu“, nedavno je tvitovao Musk. „Koji je smisao čitanja 1000 reči o nečemu što je već objavljeno na X pre nekoliko dana?“ Nešto više od nedelju dana kasnije, EU je otvorila istragu o platformi nakon izveštaja da se ona koristi za širenje „nezakonitog sadržaja i dezinformacija, posebno za širenje terorističkog i nasilnog sadržaja i govora mržnje“.
Izvor: TheVerge