YouTube uvodi besplatne filmove
YouTube je bez mnogo pompe omogućio korisnicima besplatno gledanje holivudskih filmskih hitova. U trci sa Netflixom i drugim streaming servisima YouTube pokušava da dođe do publike na sebi svojstven način – besplatni sadržaj sa reklamama.
Prošlog meseca Youtube je omogućio gledanje određenog broja poznatih dugometražnih filmova i to potpuno besplatno, ukoliko vam ne smetaju reklamni blokovi koji se ne mogu preskočiti. Niko doduše nije komentarisao da li AdBlock aplikacije pomažu u ovom slučaju.
Za sada je dostupno stotinak filmova, a najzvučniji naslovi su: Terminator, Rocky i Legally Blonde. Rohit Dhawan, direktor menadžmenta proizvoda, objasnio je novu strategiju YouTubea:
“Prepoznali smo priliku na osnovu zahteva korisnika koji su tražili više opcije pored plaćanja za gledanje filmova. Zašto ne bismo ponudili besplatne filmove sa reklamama?“
YouTube zaostaje za Netflixom u broju pretplatnika
Iako je reč o najposećenijem streaming servisu na svetu, broj korisnika koji plaćaju pretplatu za YouTube Red je komično mali u odnosu na servise poput Netflixa. Ipak, kako YouTube ima skoro dve milijarde aktivnih korisnika svakog meseca, jasno je da su korisnici tu, samo ne žele da daju pare. Zbog toga je opcija usluge nalik na klasičnu televiziju najlogičniji za ovaj servis.
YouTube se nada da će se vremenom razviti način sponzorisanja filmova. Očekuje se da će u budućnosti kompanije sponzorisati određene naslove – npr. pivo uz sportske filmove, ženska kozmetika uz romantične naslove… Ipak, budućnost ovog projekta zavisi i od studija koji imaju svoje strategije prodaje filmskih naslova. Ne treba zaboraviti i na konkurenciju – Netflix ima preko 140 miliona mesečnih pretplatnika, a tu su i Amazon, Hulu, uskoro i Disney+…
YouTube postaje TV mreža sa programom i reklamama
Video program sa reklamama dobija na popularnosti, što se donekle može pripisati i tržištu video-igara. Kao što je poznato, trenutno najvrednije gejming tržište je upravo ono sa besplatnim igrama. Od igara za mobilne telefone do ozbiljnih projekata poput igre Fortnite ili World of Tanks, zaradu najviše donose upravo F2P, tj. Free-to-Play naslovi. Zarada se ostvaruje preko mikrotransakcija gde se plaćaju kozmetički dodaci ali i dodaci bez kojih je igranje mnogo teže (ili nemoguće).
Možda je upravo sličan filmski besplatni “sa reklamama” model prilika za dodatnu zaradu. Jasno je da YouTube ne može da računa na sigurne prihode od pretplatnika. Tu je Netflix i dalje neprikosnoven, bar za sada. Ipak, YouTube jednostavno mora da nudi više zanimljivog sadržaja oglašivačima. Ipak ne žele svi da se oglašavaju na video klipovima YouTubera koji većinski privlače mlađu populaciju.
Kompanija se nada da će moći da računa na zaradu od skoro 10 milijardi dolara godišnje, uz rast od 22 procenata na godišnjem nivou. Ambiciozno zar ne? YouTube polako postaje TV mreža, imaju publiku i sistem distribucije, potrebno je samo da porade na kvalitetu programa koji nude kako bi podigli cene oglašavanja. Ono što je loša vest za korisnike iz Srbije je da ovu opciju YouTube za sada fokusira na Ameriku.
Izvor: AdAge