Amerikanci kupuju 1,2 miliona EV godišnje
Kako se pomeranje ka elektrificiranoj budućnosti nastavlja, rekordnih skoro 1,2 miliona američkih kupaca vozila prošle godine je odabralo da ide na električnu energiju, prema najnovijim podacima Kelley Blue Book, kompanije Cox Automotive. Električna vozila (EV) predstavljaju najbrže rastuću kategoriju prodaje automobila, držeći 7,6% udela na ukupnom američkom tržištu vozila u 2023. godini, sa 5,9% u 2022. godini.
Konkretno, u Q4 2023, prodaja električnih vozila je dostigla rekord i po obimu i po tržišnom udelu, sa prodajom koja je dostigla 52% više nego u četvrtom kvartalu 2022. Amerikanci su kupili 317.168 EV između oktobra i kraja decembra 2023, što predstavlja 8,1% svih prodati novi automobili. Prosečna cena plaćena za novi EV u decembru 2023. bila je 50.789 dolara.
„Amerikanci su prošle godine kupili rekordnih 1.189.051 električnih vozila (EV) i očekujemo da će se taj rast nastaviti i u budućnosti“, rekla je Stephanie Valdez Streaty, direktor Industry Insights u kompaniji Cox Automotive. „Zamah je snažan kada su u pitanju EV – više novih proizvoda, više podsticaja, više zaliha, više lizinga i više infrastrukture – i taj zamah ne nestaje. Paritet transakcijskih cena između vozila sa unutrašnjim sagorevanjem i električnih vozila takođe izgleda realističnije u narednim godinama, predstavljajući dobre vesti za kupce koji trenutno vide cene EV kao nedostižne. Naš tim predviđa da će udeo električnih vozila na ukupnom američkom tržištu dostići 10% 2024.
Tesla nastavlja da dominira na tržištu električnih vozila; 55% električnih vozila koje su Amerikanci kupili 2023. bili su Teslini proizvodi. Iako je ta cifra smanjena sa 65% u 2022. godini, Teslina agresivna kampanja smanjenja cena pomogla joj je da zadrži svoju vodeću poziciju u 2023. Smanjenje cena dovelo je Teslina dva najpristupačnija automobila – Model Y SUV i Model 3 sedan – u bliži doseg za više Amerikanaca. U stvari, jedan od svaka tri EV prodata 2023. godine bio je Tesla Model Y.
Osim Tesle, drugi proizvođači automobila, uključujući nemačke luksuzne brendove, nastavljaju da imaju uporište u igri EV. Prošle godine, 12,5% ukupne prodaje novih BMW-a bili su EV. Mercedes-Benz i Audi su takođe povećali prodaju električnih vozila u 2023. godini, čineći 11,4% i 11,0% ukupne prodaje brenda, respektivno. Među neluksuznim brendovima, Folksvagen vodi u udelu sa električnim vozilima, čineći 11,5% njegove prodaje u 2023.
Sve više novih konkurenata ulazi na tržište električnih vozila svakog meseca, a Kelley Blue Book procenjuje da će potrošači imati više od 70 opcija za EV od kojih će birati u naredne dve godine.
Izvor: autotech.news