Segment autoputa puni električna vozila
Inženjeri Univerziteta Purdue i Odeljenje za saobraćaj Indijane (INDOT) rade na tome da električnim vozilima, od prikolica za tegljače do putničkih automobila, omoguće bežično punjenje tokom vožnje autoputevima.
U toku je izgradnja ispitne stanice od četvrt milje na američkom autoputu 231/U.S. Autoput 52 u Zapadnom Lafajetu koji će tim koristiti za testiranje koliko dobro sistem koji je na čekanju za patent koji su dizajnirali inženjeri Purduea može da obezbedi snagu za težak električni kamion koji putuje brzinom autoputa.
Električni kamion koji je obezbedila kompanija Cummins Inc. sa sedištem u Indijani će voziti preko testnog prostora u okviru pilot programa koji je planiran da počne sledeće godine. Nada je da će u narednih četiri do pet godina elektrifikovati deo međudržavnog dela Indijane.
Nekoliko drugih država i zemalja takođe je počelo da testira puteve koji bežično pune EV. Ali omogućiti ovo za autoputeve — a posebno za teške kamione — jedinstven je izazov. Pošto vozila putuju mnogo brže na autoputevima nego na gradskim putevima, potrebno ih je puniti na većim nivoima snage. Dakle, ovaj sistem bežičnog punjenja je namenjen da radi na mnogo većim nivoima snage od onoga što je do sada demonstrirano u ovoj zemlji. Prilagođavajući veće potrebe za snagom za teška vozila, dizajn je takođe u stanju da podrži niže potrebe za snagom drugih klasa vozila.
Izgradnja elektrificiranih autoputeva imajući na umu teške kamione bi maksimizirala smanjenje gasova staklene bašte i ekonomsku izvodljivost razvoja infrastrukture za električna vozila. Teški kamioni su jedan od najvećih izvora emisije gasova staklene bašte za transportni sektor SAD jer čine veliki deo međudržavnog saobraćaja. U poređenju sa putničkim automobilima, ovim kamionima je takođe potrebno mnogo više goriva.
Tehnologija koju Purdue razvija omogućila bi da podloga autoputa obezbedi napajanje električnim vozilima na sličan način kako noviji pametni telefoni koriste magnetna polja za bežično punjenje kada su postavljeni na podlogu. „Ako imate mobilni telefon i stavite ga na punjač, magnetno polje iz punjača spaja napajanje u telefon. Mi radimo nešto slično. Jedina stvar koja je drugačija je da su nivoi snage veći i da idete preko velike udaljenosti od kolovoza do vozila“, rekao je Steve Pekarek, Edmund O. Schveitzer iz Purduea, III profesor elektrotehnike i računarstva. „Ovo je jednostavno rešenje. Ima komplikovanih delova i to prepuštamo proizvođačima vozila.”
U sistemu bežičnog punjenja Purdue, namotaji odašiljača bi bili instalirani u posebno namenskim trakama ispod normalnog betonskog kolovoza i slali bi struju do namotaja prijemnika pričvršćenih na donju stranu vozila.
Izvor: techbriefs.com