BIZIT 11 - prvi dan

Tesla traži od dobavljača da izbegavaju Kinu 

Zbog eskalacije geopolitičkih rizika, Tesla navodno traži od svojih dobavljača da počnu proizvodnju komponenti i delova izvan Kine i Tajvana već 2025. godine. 

 Prema izveštaju Nikkei News-a od 23. maja, pozivajući se na izvore iz lanca snabdevanja, dobavljači štampanih ploča, panela i elektronskih kontrolera za modele koji se prodaju van Kine nedavno su dobili zahteve od Tesle da izbegavaju Kinu i Tajvan. Kao razlog se navodi sve veći geopolitički rizici u regionu velike Kine pre predsedničkih izbora u SAD. Cilj ovog poteza je stvaranje alternativnih izvora snabdevanja za tržišta van Kine kako bi se izbegli poremećaji u lancu snabdevanja. 

 Navodno, dobavljač Tesle sa sedištem u Tajvanu otkrio je da Tesla želi da sve komponente budu OOC, OOT, što znači „van Kine“ i „van Tajvana“. Navodno se nadaju da će ovaj predlog moći da se primeni u novim projektima sledeće godine. Rečeno je da je Tesla podnela ovaj zahtev pre nego što je američka vlada povećala carine na kineske električne automobile četiri puta, odnosno na 100%. 

Pročitajte i:  SAD ponovo ispituje Teslin sistem samovožnje

 Izveštaj Nikkei News-a takođe ukazuje da je Tesla o ovom pitanju razgovarao sa dobavljačima u Japanu, Južnoj Koreji i drugim azijskim zemljama. Izvor dobavljača komponenti citiran u istom izveštaju pomenuo je da je njegova kompanija odgovorila na Teslin zahtev proširenjem proizvodnje na Tajlandu. Izvor je tvrdio da za mnoge kupce kao što je Tesla, strategija „Kina plus jedan“ – koja uključuje diverzifikaciju investicija izvan Kine u druge zemlje – takođe uključuje izbegavanje Tajvana

 U izveštaju se dalje navode izvori, ukazujući da američki proizvođači automobila kao što su Dženeral motors i Ford takođe nalažu svojim dobavljačima da istraže o izmeštanju svojih elektronskih proizvodnih linija iz Kine i Tajvana. Međutim, oni formalno nisu uputili zahteve slične Teslinim. 

Izvor: autotech.news

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , , , , , ,