Google pretraga pomaže da se potvrdi poreklo slike
Google počinje da uvodi svoj novi alat „O ovoj slici“, koji ima za cilj da pruži osnovne informacije i kontekst o slikama u Google pretrazi. Ova funkcija je prvi put najavljena na Google-ovoj I/O konferenciji za programere u maju, a sada je dostupna korisnicima na engleskom širom sveta. Funkciji možete pristupiti iz menija sa tri tačke koji se pojavljuje u rezultatima pretrage i Google slika. Gigant za pretragu takođe najavljuje ažuriranja svoje inicijative Fact Check Explorer i AI-povered Search Generative Experience.
Alat „O ovoj slici“ je dizajniran da vam pokaže poreklo slike, uključujući njene metapodatke (kada su dostupni), i pruži vitalni kontekst o tome kako su je opisali sajtovi za vesti i proveru činjenica tokom vremena. Dakle, možda ćete videti kada je slika prvi put indeksirana od strane Google pretrage, a metapodaci mogu ponuditi detalje o tome da li je slika generisana veštačkom inteligencijom. Google već nudi funkciju „O ovom rezultatu“ kako bi pomogao korisnicima da provere izvore zasnovane na tekstu.
Objavljivanje ove funkcije dolazi kada se šire ogromne količine dezinformacija o ratu između Izraela i Hamasa, često u obliku nepovezanih slika koje se dele van konteksta. Ako neko krene da traži poreklo slike koja se deli na društvenim medijima, ideja je da Google alat treba da im pomogne da dobiju odgovore.
Nažalost, u najavi se ne pominje mogućnost pretraživanja pomoću same slike preko Google objektiva za pristup funkciji „O ovoj slici“, koju je Google najavio ranije ove godine. Takođe je rečeno da će alat učiniti dostupnim desnim klikom ili dugim pritiskom na sliku u Chrome-u ili „prevlačenjem nagore u Google aplikaciji kada ste na stranici i naiđete na sliku o kojoj želite da saznate više .” Kada sam pitao, portparol Google-a Ned Adriance rekao je da su ovi dodatni načini za pristup alatu još uvek u razvoju i testiranju i biće objavljeni u narednim mesecima.
Iako funkcija „O ovoj slici“ ima potencijal da bude korisna alatka, ona se i dalje oslanja na to da korisnici proaktivno preduzimaju korake da verifikuju izvor slike. Ali, kao što smo videli poslednjih meseci, suviše je lako deliti ili se baviti obmanjujućim slikama na društvenim medijima bez prestanka razmišljanja da li je to originalno. Fotografija „Ajkula uragana“, na primer, postala je viralna nakon uragana više od jedne decenije, uprkos Google-ovim najboljim rezultatima pretrage za termine koji se odnose na sliku koji je označavaju kao lažnu.
Pored „O ovoj slici“, Google takođe ističe poboljšanje koje pravi u svom istraživaču za proveru činjenica. Ova alatka je pokrenuta u beta verziji ranije ovog leta i omogućava vam da pretražujete provere činjenica o slikama tako što ćete otpremiti sliku ili pretražiti koristeći njen URL. Iako je još uvek u beta verziji, Google kaže da objavljuje novi API kako bi pomogao proveravačima činjenica i novinarima da integrišu Fact Check Explorer u više tokova posla.
Konačno, Google kaže da takođe eksperimentiše sa korišćenjem generativne veštačke inteligencije kako bi ponudio više informacija o onlajn izvorima u okviru svog AI-pokretanog Search Generative Experience. Ovi AI generisani opisi će se prikazati u alatki „O ovom rezultatu“ i dizajnirani su da popune kada postojeći izvori poput Wikipedije ili Google Grafika znanja nemaju informacije na manjoj veb lokaciji.
Izvor: TheVerge