Hyundai i Waymo najavljuju partnerstvo
Hyundai Motor Company i Waymo su ušli u višegodišnje strateško partnerstvo za razvoj flote autonomnih vozila zasnovanih na Hyundaijevom potpuno električnom SUV-u IONIQ 5. Saradnja će integrisati Waymo šestu generaciju autonomne tehnologije vožnje, poznatu kao Waymo Driver, u Hyundai-jev električni krosover. Ova vozila će se na kraju pridružiti Waymovoj rastućoj autonomnoj usluzi prevoza, Waymo One, koja radi u gradovima SAD kao što su San Francisko i Feniks.
Modeli IONIQ 5 za Waymo One flotu biće sastavljeni u Hyundai novom proizvodnom pogonu u Džordžiji, Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA), pre nego što budu opremljeni Waymo tehnologijom. Partnerstvo će početi sa početnim testiranjem na putu krajem 2025. godine, a veće uvođenje se očekuje u narednim godinama pošto Hyundai povećava proizvodnju kako bi zadovoljio potrebe autonomne flote.
Obe kompanije su izrazile uzbuđenje zbog saradnje. Tekedra Mavakana, ko-izvršni direktor Waymo-a, istakao je Hyundaijev fokus na održivost i njihovu mapu puta za električna vozila (EV) kao bitne faktore u partnerstvu, dok je Jose Munoz, predsjednik i izvršni direktor Hyundai Motor-a, podvukao njihovu zajedničku posvećenost poboljšanju sigurnosti na putu i transporta efikasnost.
Hyundai IONIQ 5 će biti podvrgnut specifičnim modifikacijama za podršku autonomnoj vožnji, uključujući redundantni hardver i električna vrata. Njegova baterija dugog dometa, mogućnost brzog punjenja i prostrana unutrašnjost čine ga idealnim za usluge prevoza. Hyundai je takođe naglasio da je ovo partnerstvo samo početak, uz dodatne mogućnosti za saradnju dve kompanije koje se već istražuju.
Ovaj sporazum je prekretnica za Hyundai-jev novi posao utonomnih vozila, koji ima za cilj da snabdeva globalne kompanije za autonomnu vožnju vozilima koja mogu da podrže nivo 4 ili viši nivo autonomije. IONIQ 5 predstavlja prvi proizvod iz ovog poduhvata, za koji se Hyundai nada da će ga pozicionirati kao ključnog igrača na globalnom tržištu autonomne vožnje.
Hyundaijevo partnerstvo sa Waymo-om takođe signalizira potencijalne promene na tržištu, pošto rastu spekulacije da bi Waymo mogao smanjiti svoje oslanjanje na kineskog proizvođača automobila Zeekr zbog geopolitičkih tenzija oko povezanih podataka o vozilima. Ako se to dogodi, očekuje se da će Hyundai-jev obim proizvodnje za Waymo značajno porasti.
Partnerstvo se dalje nadovezuje na postojeće Hyundaijeve poduhvate autonomne vožnje. Preko Motional-a, svog zajedničkog preduzeća sa Aptiv-om, Hyundai je već primenio robotaksi baziranu na IONIQ 5 u pilot programima u Las Vegasu. Ovi autonomni taksiji, opremljeni naprednim senzorima kao što su LiDAR i radar, pokazali su dosledne performanse, a Hyundai radi na proširenju svoje tehnologije na više regiona i usluga u budućnosti.
Izvor: autotech.news