Top50 2024

Laserski napad ometa autonomna vozila i zbunjuje automobile 

Automobili koji se sami voze, kao i ljudski vozači koji su im prethodili, moraju da vide šta je oko njih da bi izbegli prepreke i bezbedno vozili.

PCPress.rs Image

Najsofisticiranija autonomna vozila obično koriste LiDAR, uređaj tipa radar koji se okreće koji deluje kao oči automobila. LiDAR pruža stalne informacije o udaljenosti do objekata tako da automobil može odlučiti koje radnje je bezbedno preduzeti. Ali ove oči, ispostavilo se, mogu se prevariti.

Novo istraživanje otkriva da stručno tempirani laseri koji sijaju na LiDAR sistem koji se približava mogu stvoriti slepu tačku ispred vozila dovoljno veliku da potpuno sakrije pešake u pokretu i druge prepreke. Izbrisani podaci navode da automobili misle da je put bezbedan za nastavak kretanja, ugrožavajući sve što se može nalaziti u slepoj tački napada.

Ovo je prvi put da su LiDAR senzori prevareni da izbrišu podatke o preprekama. Ranjivost su otkrili istraživači sa Univerziteta Florida, Univerziteta u Mičigenu i Univerziteta za elektro-komunikacije u Japanu. Naučnici obezbeđuju nadogradnje koje bi mogle eliminisati ovu slabost kako bi zaštitile ljude od zlonamernih napada.

Pročitajte i:  Hoće li laser postati „nosač“ širokopojasne mreže?

Nalazi su predstavljeni na USENIKS bezbednosnom simpozijumu 2023. i javno su dostupni na internetu.

LiDAR funkcioniše tako što emituje lasersku svetlost i hvata refleksije za izračunavanje udaljenosti, slično tome kako eholokacija slepog miša koristi zvučne odjeke. Napad stvara lažne refleksije da bi se senzor šifrovao.

„Mi oponašamo refleksije LiDAR-a sa našim laserom kako bi senzor smanjio druge refleksije koje dolaze od stvarnih prepreka“, rekla je Sara Rampazzi, profesor kompjuterskih i informacionih nauka i inženjeringa, koja je vodila studiju. „LiDAR još uvek prima prave podatke sa prepreke, ali podaci se automatski odbacuju jer su naši lažni odrazi jedini koje senzor opaža.

Naučnici su demonstrirali napad na vozila i robote u pokretu, a napadač je bio udaljen oko 15 stopa pored puta. Ali u teoriji to bi se moglo postići i dalje sa nadograđenom opremom.

Potrebna tehnologija je prilično osnovna, ali laser mora biti savršeno tempiran za LiDAR senzor, a vozila u pokretu moraju se pažljivo pratiti kako bi laser bio okrenut u pravom smeru.

Pročitajte i:  Mercedes testira autonomnu vožnju 4. nivoa

„Pre svega je reč o sinhronizaciji lasera sa LiDAR uređajem. Informacije koje su vam potrebne obično su javno dostupne od proizvođača“, rekao je S. Hrushikesh Bhupathiraj, doktorant u Rampazzijevoj laboratoriji i jedan od vodećih autora studije.

Koristeći ovu tehniku, naučnici su uspeli da izbrišu podatke za statične prepreke i pešake u pokretu. Takođe su demonstrirali, uz eksperimente u stvarnom svetu, da napad može da prati vozilo koje se sporo kreće koristeći osnovnu opremu za praćenje kamera. U simulacijama donošenja odluka autonomnog vozila, ovo brisanje podataka je dovelo do toga da automobil nastavi da ubrzava prema pešaku kojeg više nije mogao da vidi umesto da se zaustavi kako bi trebalo.

Ažuriranja LiDAR senzora ili softvera koji tumači neobrađene podatke bi mogla da reši ovu ranjivost. Na primer, proizvođači bi mogli da nauče softver da traži signalne potpise lažnih refleksija koje je dodao laserski napad.

„Otkrivanje ove odgovornosti nam omogućava da izgradimo pouzdaniji sistem“, rekao je Iulong Cao, primarni autor studije. „U našem radu pokazujemo da prethodne strategije odbrane nisu dovoljne i predlažemo modifikacije koje bi trebalo da se pozabave ovom slabošću.

Pročitajte i:  Testiranje unapređenja za avion F-16

Izvor: techbriefs.com

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , ,