Top50 2024

Google profitira od klimatskih laži na YouTube

Google još uvek okreće novac na dezinformacije o klimi na YouTube. Kompanija se obavezala da neće prodavati oglase na sadržaju koji odbacuje glavnu nauku o klimi pre više od godinu dana. Ipak, u aprilu su istraživači uspeli da pronađu stotine video snimaka koji promovišu dezinformacije o klimatskim promenama koje je Google unovčio oglasima.

PCPress.rs Image

Koalicija za klimatske akcije protiv dezinformacija (CAAD), grupa koja uključuje više od 50 neprofitnih organizacija, objavila je izveštaj. Ukazuje na 100 različitih video snimaka koji izbacuju laži o klimatskim promenama na kojima je Google objavio oglase, kršeći sopstvenu politiku o dezinformacijama. Ovo su video snimci koji potpuno poriču ono što nam brdo dokaza govori o klimatskim promenama: da su one uzrokovane emisijom gasova staklene bašte koji se ispuštaju u atmosferu sagorevanjem fosilnih goriva.

A to uključuje samo obmanjujući sadržaj koji spada u Google-ove ograničenije parametre za sadržaj za koji kaže da odbija da monetizuje. CAAD se zalaže za širu definiciju dezinformacija koja bi uključivala obmanjujući sadržaj o tome kako se uhvatiti u koštac sa klimatskim promenama — kao što su lažni argumenti da se ništa ne može učiniti u vezi sa klimatskim promenama ili oglasi koji promovišu navodna rešenja koja su zapravo neefikasna. Izveštaj je pronašao još 100 video snimaka sa ovakvim sadržajem, za koji se brine da može da odloži legitimnu klimatsku akciju.

Pročitajte i:  Ministarstvo pravde SAD-a bi moglo naterati Google da se podeli

Dezinformacije i dalje postoje jer su profitabilne

Google podržava dezinformacije o klimi za koje kažu da žele da zaustave… Dezinformacije i dalje postoje jer su profitabilne, a Big Tech mora da ukloni taj podsticaj“, Erika Seiber, portparol za klimatske dezinformacije u neprofitnoj organizaciji Friends of the Earth (član CAAD-a ).

Još u oktobru 2021. Google je objavio da ažurira svoje politike za oglase i monetizaciju o klimatskim promenama. Rečeno je da će njihova nova politika „zabraniti oglase i monetizaciju sadržaja koji je u suprotnosti sa dobro utvrđenim naučnim konsenzusom o postojanju i uzrocima klimatskih promena. Ovo uključuje sadržaj koji se odnosi na klimatske promene kao prevara ili prevara, tvrdnje koje poriču da dugoročni trendovi pokazuju da se globalna klima zagreva i tvrdnje koje poriču da emisije gasova staklene bašte ili ljudska aktivnost doprinose klimatskim promenama.

„Ovih dana nauka o klimatskim promenama zaista uopšte nije nauka“, kaže u videu Naomi Seibt, česta govornica Instituta Heartland. „Verujem, nažalost, da je cilj sramotiti čovečanstvo. Alarm za klimatske promene u svojoj srži je veoma odvratno anti-ljudska ideologija.”

Pročitajte i:  Google i Gemini - preduzimanje akcija unutar aplikacija 

Nauka o klimatskim promenama je jasna. To je uzrokovano emisijom gasova staklene bašte iz fosilnih goriva i već je zagrejalo planetu do mesta gde su ekstremne vremenske prilike sve češće, a porast nivoa mora preplavljuje priobalne zajednice.

Ukupno, 200 YouTube video snimaka analiziranih u izveštaju prikupilo je 73,8 miliona pregleda do 17. aprila 2023. Na njima su bili oglasi brendova uključujući Costco, Tommi Hilfiger, Nike i Hyundai.

Google je stavio istaknuti okvir ispod video snimka Instituta Heartland koji vodi do veb stranice Ujedinjenih nacija koja objašnjava klimatske promene. „Klimatske promene se odnose na dugoročne promene u temperaturama i vremenskim obrascima, uglavnom uzrokovane ljudskim aktivnostima, posebno sagorevanjem fosilnih goriva“.

To odricanje od odgovornosti je nedostajalo u drugom video snimku u skupu podataka.

„Zaista se postavlja pitanje o tome koji je Google-ov trenutni nivo sprovođenja“, rekao je za New York Times šef istraživanja u neprofitnom Centru za suzbijanje digitalne mržnje koji je takođe doprineo izveštaju. Nakon što su odvojili vreme da pogledate svaki video jedan po jedan, nalazi istraživačkog tima su „verovatno vrh ledenog brega“.

Pročitajte i:  Google Photos će prikazivati kada su fotografije modifikovane putem AI alata

CAAD je sproveo svoje istraživanje tako što je na YouTube-u tražio ključne termine kao što su „klimatska prevara“ i „klimatska prevara“. Zatim su najmanje dva odvojena istraživača procenila video snimke u odnosu na Google i CAAD-ove definicije klimatskih dezinformacija.

U e-poruci za The Verge, Google navodi da je od tada pregledao listu video zapisa u skupu podataka i uklonio oglase sa onih koji krše njegovu politiku protiv poricanja klimatskih promena. „Iako rigorozno sprovodimo ovu politiku, naša primena nije uvek savršena i stalno radimo na poboljšanju naših sistema kako bismo bolje otkrili i uklonili sadržaj koji krši smernice“, rekao je menadžer za komunikacije Google smernica Michael Acima.

Izvor: TheVerge

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: