Novi izazovi za razvoj električnih vozila
Finansijski direktor Porsche-a Lutz Meschke izjavio je u intervjuu za medije nakon završetka predstavljanja Macan EV 25. januara 2024. da bi prvobitni plan Evrope da zabrani prodaju novih automobila na gorivo do 2035. godine mogao biti odložen, kako je izviestio Bloomberg. U martu 2023. Evropska unija je donela zabranu prodaje novih automobila na benzin i dizel počev od 2035. godine.
Zbog protivljenja Nemačke i Italije, nakon koordinacije, Evropska unija je pristala da ne zabrani modele koji koriste sintetička goriva. Anksioznost dometa električnih vozila i dalje utiče na spremnost krajnjih potrošača da kupuju automobile, postajući najveća prepreka rastu prodaje električnih vozila.
Zajedno sa kineskim tržištem električnih vozila, koje čini preko 50% globalne prodaje BEV, neguje kineske proizvođače automobila na čelu sa BYD-om, koji kontinuirano vode u tehničkom nivou sistema baterija, sistema električnog pogona i elektronskog sistema upravljanja u poređenju sa Evropom, Amerikom i Japanom.
Ne tako davno, izvršni direktor Tesle Elon Musk izjavio je da bi bez trgovinskih barijera kineski proizvođači automobila uništili ogromnu većinu svojih konkurenata. Bez obzira da li je ova izjava preuveličana ili ne, trgovinske barijere trenutno služe kao najefikasnije sredstvo za Evropu i Sjedinjene Države da spreče kontinuirani rast i ekspanziju kineskih proizvođača automobila, što je ilustrovano američkim zakonodavstvom IRA i istrage anti-subvencije Evropske unije .
Odlaganje implementacije zabrane prodaje novih automobila na gorivo može dovesti do sinergije sa trgovinskim barijerama, omogućavajući potrošačima da zadrže udaljenost od električnih vozila kineske proizvodnje. Ovaj pristup pruža prostor za disanje evropskim proizvođačima automobila i američkim i japanskim proizvođačima automobila na tržištu automobila na gorivo. Uz dvostruku strategiju zapadnih i japanskih proizvođača automobila, tajvanskim proizvođačima je potrebna veća fleksibilnost u planiranju.
Pod pretpostavkom odlaganja zabrane prodaje novih automobila na gorivo, proizvođači automobila u Evropi, Sjedinjenim Državama i Japanu mogu istovremeno da se bave tehnologijom sintetičkog goriva zasnovanom na tradicionalnim okvirima automobila na gorivo, dok nastavljaju da razvijaju tehnologiju električnih vozila.
Međutim, ovaj dvostruki pristup, koji ne daje prednost jednoj tehnologiji u odnosu na drugu, verovatno će uticati na alokaciju resursa za električna vozila. Tokom ere vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, u kojima su dominirali zapadni, japanski proizvođači automobila i dobavljači Tier 1 zbog različitih ograničenja kao što su patenti i tehnološke barijere, Tajvan je bio izazovan da pristupi mogućnostima snabdevanja na nivou sistema.
U eri električnih vozila, sve-u-jednom električni pogon i kontrolni sistem Fukuta Elec & Mach Co. ušao je u Mazdin lanac snabdevanja električnim vozilima sa proširenim opsegom, dok je Foxconn lansirao platformu za proizvodnju električnih vozila kako bi se nadmeo za mogućnosti u kompletna proizvodnja vozila od proizvođača automobila. Shodno tome, Tajvan postepeno prelazi sa nivoa 3 i nivoa 2 na nivo 1.
Ako proizvođači automobila u Evropi, Sjedinjenim Državama i Japanu usvoje dvostruku strategiju, mogućnosti tajvanskih proizvođača u oblasti električnih vozila mogu se suočiti sa smanjenjem ili žešćom konkurencijom.
Osim stalnog jačanja relevantnih tehnologija u domenu električnih vozila, tajvanski proizvođači takođe treba da poboljšaju zajedništvo i modularnost svojih proizvodnih linija kako bi se prilagodili industrijskim propisima koji se stalno menjaju pod geopolitičkim promenama.
Izvor: autotech.news